Różne1

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak ważne jest odpowiednie nawadnianie organizmu. Jeśli to zaniedbamy nasze samopoczucie pogorszy się, będziemy czuć się senni, nasza skóra będzie się szybciej starzała i będziemy więcej jeść, myląc uczucie pragnienia z uczuciem głodu. Dlatego właśnie tak ważne jest regularne sięganie po wodę, czy inne napoje. Pamiętam, że kiedy byłam nastolatką kompletnie nie odczuwałam uczucia pragnienia i mama często musiała przypominać mi o piciu wody. Teraz nie potrafię przetrwać godziny, dwóch bez picia.

Jednak ważne jest również, co pijemy, szczególnie jeśli jesteśmy na diecie i pragniemy się zdrowo odżywiać. Często nie mamy pojęcia ile kalorii pochłaniamy pijąc wszelkiego rodzaju napoje gazowane, soki czy słodzoną kawę i herbatę. Już na początku swojej przygody z odchudzaniem odstawiłam wszystkie napoje, które mogą zawierać cukier. Dla przykładu, puszka Coca Coli ma 7 kostek cukru! Codzienne picie napojów tego typu może zniweczyć całą naszą dietę. Dlatego warto przyjrzeć się bliżej temu co pijemy i dokonywać świadomych wyborów. Ja już wybrałam :).

HERBATY I ZIOŁA

  • Herbata zielona – piję przynajmniej jedną dziennie na zmianę z czystkiem. Staram się zastępować nią kawę. Najczęściej zaparzam w dzbanku i popijam przez cały dzień. O jej właściwościach przeczytacie TUTAJ. Naturalna zielona herbata niezbyt mi smakuje, dlatego kupuję smakową, z suszoną opuncją lub grejpfrutem.
  • Czystek – piję go jak wyżej. Jego smak jest dość ostry, więc warto dodać do niego miodu i cytryny. Ma wiele wspaniałych właściwości, dlatego naprawdę warto włączyć go do diety i pić codziennie, bo dopiero wtedy odczujemy jego zbawienny wpływ na organizm. Więcej o czystku możecie przeczytać TUTAJ.
  • Morwa biała – o jej istnieniu dowiedziałam się stosunkowo niedawno. Najczęściej dodaję ją do czystka i zaparzam razem. Jest polecana szczególnie osobom, które nie potrafią odmówić sobie słodkości. O jej właściwościach pisałam TUTAJ.

Filiżanka1

KAWA

  • Parzona – bez niej nie wyobrażam sobie poranków. Ale musi być dobrej jakości (nie jakiś tam kwasior), dlatego wszyscy znajomi wiedzą, że z Niemiec mają mi przywozić kawę :). Piję z mlekiem, najczęściej krowim, ale ostatnio dodaję trochę kakao, miodu i oleju kokosowego i jest całkiem dobra. Dzięki tej mieszance mogę kompletnie odstawić mleko.
  • Zbożowa – Inka to moja ulubiona kawa zbożowa. Sięgam po nią wtedy, kiedy wiem, że nie powinnam pić już kolejnej kawy lub kiedy mam nieodpartą ochotę na coś słodkiego, np po kolacji. Śmieję się, że jest to moja wersja kakao. Kawa zbożowa bogata jest w błonnik. Zawiera cenne dla zdrowia minerały (magnez, potas, cynk, fosfor, żelazo) oraz witaminy z grupy B. Zawiera inulinę, która korzystnie wpływa na florę bakteryjną jelita grubego. Dzięki zawartości błonnika ułatwia trawienie i przyspiesza przemianę materii.  Ogranicza wchłanianie cukrów z pożywienia. Bogata jest w przeciwutleniacze.

Woda1

INNE

  • Woda – każdy dzień zaczynam od wody z cytryną. Potem też staram się ją pić, ale tylko w upalne dni. Kiedy jest zimno muszę pić ciepłe napoje, bo mój organizm szybko się wychładza . Czasem piję ciepłą wodę z cytryną. Mój ulubiony napój na lato to woda z cytryną, truskawkami i miętą. Piję ją ze słoiczka, przez słomkę, bo wtedy udaje mi się jej wypić dużo więcej niż z butelki czy szklanki.
  • Soki z sokowirówki – staram się też od czasu do czasu robić soki. Kiedyś udawało mi się to przynajmniej raz  w tygodniu. Mój ulubiony miks to: marchew, pomarańcza i jabłko. Do tego kropelka soku z cytryny i obowiązkowo kilka kropel oliwy (niektóre witaminy rozpuszczają się w tłuszczach) i pyszny napój gotowy. Bez cukru, czy syropu glukozowo-fruktozowego a smak idealny :).

Jak u Was wygląda picie wody i innych napojów? Wiem, że niektórzy mają problem z odpowiednim nawodnieniem organizmu. Najlepiej przygotować sobie dzban napoju i postawić w widocznym miejscu, żeby przypominał nam o piciu. Warto też ustawić sobie alarm, który w odpowiednim czasie przypomni nam o uzupełnieniu płynów.

Pochwalcie się jakie są Wasze ulubione napoje. Co pijecie codziennie? Co polecacie?

  • Asia

    Dawniej miałam problem z odpowiednim nawodnieniem organizmu, ale to już przeszłość. Teraz nie wyobrażam sobie dnia bez kawy, czerwonej herbaty i wody z cytryną 🙂 Dodatkowo piję duże ilości wody „czystej” lub z różnymi innymi owocami (tak jak Ty, oczywiście ze słoika :)), zieloną herbatę, czystek i miętę. Natomiast, gdy zdarzy się dzień, kiedy jestem bardzo zagodniona to o piciu wody przypomina mi boląca głowa.

    • Pipilotka

      Dobrze, że organizm przypomina nam o piciu :).

  • Adam

    Też nigdy nie miałem tak, aby czuć pragnienie. Jednak po ostatnich problemach ze zdrowiem, lekarz zalecił mi, abym… pił więcej płynów. Od tamtego czasu, wodę mam zawsze pod ręką i sięgam po nią regularnie. Już widzę korzyści – chociażby gładszą skórę.

    • Pipilotka

      Organizm odpłaca nam się za dobre traktowanie :).

  • Ja tak przyzwyczaiłam swój organizm, że co godzinę musze dostarczać mu coś do picia 🙂 Są to najczęściej: zielona herbata liściasta (Zazwyczaj z Japonii), woda z cytryną (a rano z miodem i cytryną), wyciskane soki (z buraka lub szpinaku – ulubione), no i 1 kawa – z ekspresu lub parzona.
    Nie muszę dodawać, że wszelakie koktajle i smoothie są u mnie na porządku dziennym, więc o mój zapas wody się nie martwię 🙂

    • Pipilotka

      Super – Twoje ciało na pewno jest zadowolone :).

  • i tutaj jestem z siebie dumna bo piję dużo i całkowicie usunęłam dosładzane napoje. Codziennie zaparzam nowy dzbanuszek czystka który doskonale gasi pragnienie, piję różne ziółka i muszę znowu zacząć parzyc czerwoną i zieloną herbatę bo ostatnio cos się opuściłam. za to piję też zdecydowanie za dużo kawy i to rozpuszczalnej..mam zamiar kupić sobie kawiarkę i przerzucić się na parzoną. a no i ja mam dobrze bo w Norwegii wodę można pić prosto z kranu, jest czysta i zdrowsza niż mineralna a do tego pyszna! więc jeśli będziesz w Norwegii i ktoś poczęstuje cię kranówką to się nie krzyw tylko pij na zdrowie:)

    • Pipilotka

      Nawet u rodziców na wsi piję wodę z kranu, bo mają naprawdę dobrą :).

  • Kasia

    Można jeszcze spróbować yerba mate, dobrze wspomaga odchudzanie. Podobno działa też zielona kawa, ale ja osobiście nie jestem do niej przekonana. Pozdrawiam http://kopenhaska.info.pl/napoje-wspomagajace-odchudzanie/

  • Anita25

    U mnie po zrzuceniu 7 kilogramów waga stanęła w miejscu, więc zaczęłam się suplementować. Od 2 tyg. piję codziennie morwę białą, ale jestem leniwa, więc kupiłam w kapsułkach (chyba ekamedica czy jakoś tak) 😉

  • Karolina

    Fajny artykuł, na lato wykorzystam Twój pomysł z truskawkami i cytryną, brzmi całkiem nieźle :)! Dobre i smaczne połączenie a co najważniejsze bez cukru! Niedawno czytałam artykuł tym ile kolorowe napoje typu coca cola mają kostek cukru i to przerażające! To ogromne dawki! Dlatego też wybieram wodę, czasem z cytryną, czasem bez. Ale to też istotne jaką wodę się wybiera, bo każda ma inne parametry. Ja słyszałam, że veroni hydration ma np. dobry skład. Czy też sprawdzacie etykiety? Jak tak, to jakie wody możecie polecić, żeby dobrze nawodnić organizm?

Marta

Hej! Nazywam się Marta i jestem tutaj, żeby podzielić się z Tobą moją miłością do gotowania, zdrowego stylu życia i sportu. Poza tym chciałabym zarazić Cię pozytywnym myśleniem i wiarą w to, że możesz wszystko! Prywatnie jestem mamą kilkumiesięcznej Jagódki i żoną swojego męża :). Zapraszam Cię do mojego fit świata!

Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Facebook
Instagram
  • Ten piernik jest genialny  A trudno uwierzy e whellip
  • Kocham mj nowy sweter z second handu i nie wahamhellip
  • Mamy j! Pierwsz prawdziw pierwsz Jagody Z suszonymi owocami dlahellip
  • A jednak Mikoaj o mnie pamita A o Tobie? hellip
  • Pieklicie ju pierniki? Jeli nie polecam Wam zrobienie tej pysznejhellip
  • U nas ju witeczny klimat W weekend byy pierniki ozdobyhellip
  • Pierniki ju gotowe Piek je gwnie dla moich uczniw alehellip
  • U mnie jeszcze nie ma niegu ale mrz ju dajehellip
  • Ten miesic by mocno nastawiony na zdrowe gotowanie i tohellip
Archiwum


X