Dzisiejszy post, tak jak zapowiadałam wcześniej, postanowiłam poświęcić diecie nastolatków, ponieważ coraz więcej ludzi w młodym wieku ma problemy z wagą i nie wie jak sobie z tym poradzić. Ja sama pamiętam jakie miałam problemy z wagą mając 14, 15 czy 16 lat i zero wiedzy na temat zdrowej diety, przez co głodziłam się i odmawiałam sobie wszystkiego, co oczywiście zaowocowało efektem jojo.

Pierwszą i podstawową informacją, którą musicie zapamiętać i przyswoić jest: ZAPOTRZEBOWANIE ENERGETYCZNE NASTOLATKÓW JEST DUŻO WIĘKSZE NIŻ U OSÓB DOROSŁYCH, dlatego też nie wolno Wam pod żadnym pozorem stosować diet przeznaczonych dla nich (800, 1000, 1200 kcal). To wyniszczy Wasz organizm i spowoduje złe samopoczucie, nie mówiąc już o efekcie jojo.

Owsiany z borówkami i truskawkami

To samo dotyczy diet wykluczających węglowodany czy tłuszcze (np. Dukana). Pamiętajcie, że Wasz organizm jeszcze się rozwija i potrzebuje tłuszczu i węglowodanów aby ten rozwój przebiegał prawidłowo.

Czytając majową Superlinię oraz artykuł wykopany z archiwum gazety (też majowy ale z 2008 roku ) dowiedziałam się między innymi,  że zapotrzebowanie na kalorie u nastolatek (13-16 lat) wynosi od 2000 do 2400 kcal, natomiast u chłopaków od 2200 do 3000 kcal.

Dieta dla nastolatków part 1

Wiele z Was pewnie jest w stanie wypełnić tą normę bez większego trudu, ale zastanówcie się co wybierać. Jeśli jesteście na początku swojej przygody z odchudzaniem, to pewnie Wasze menu wypełniają chipsy, gazowane napoje, bułki słodkie, słodycze czy fast foody. Te produkty powinniście zastąpić:

  • Dużą ilością surowych i gotowanych warzyw
  • Wodą, zieloną i czerwoną herbatą niesłodzoną
  • Wszelkiego rodzaju kaszami, makaronami pełnoziarnistymi, ryżem brązowym czy gotowanymi ziemniakami bez sosów
  • Pożywnym  musli czy owsianką na śniadanie (dodajcie do nich orzechy, banana, jabłko, suszone owoce)
  • Czerwonym mięsem od czasu do czasu (jest potrzebne szczególnie dziewczynom, ponieważ miesiączkują, dlatego trzeba uzupełniać niedobory żelaza)
  • Oliwą z oliwek, olejem lnianym i masłem. Nie rezygnujcie z tłuszczów, ale jedzcie te zdrowe, które odżywią Wasz organizm i pomogą wchłaniać się cennym składnikom i witaminom
  • Pełnotłustym nabiałem – produkty light zawierają dużo więcej cukru niż te pełnotłuste, a okazuje się, że to cukier najbardziej tuczy młodzież

Dieta dla nastolatków part 1

Pamiętajcie, tylko zdrowa dieta pozwoli Wam schudnąć zdrowo i utrzymać szczupłą sylwetkę. Jeśli będziecie głodzić swój organizm, rozregulujecie swój metabolizm i nawet 1000kcal będzie powodować u Was przyrost wagi. Dlatego wszystko trzeba robić z głową. A przede wszystkim ruszać się jak najwięcej.

Dzisiejszy post nie wyczerpuje tematu, dlatego postanowiłam napisać cykl postów dotyczących odchudzania u nastolatków. Będzie jeszcze o prawidłowym rozłożeniu kalorii w posiłkach, a także o sporcie. Zapraszam Was serdecznie i mam nadzieję, że pomogę one Wam rozwiać wątpliwości na temat zdrowego odchudzania.


Jeśli ten post okazał się dla Ciebie wartościowy, proszę podziel się swoją opinią w komentarzu, daj łapkę w górę (Facebook) lub kliknij w serduszko (Instagram).

Podobne wpisy

Dieta dla nastolatków part 2

http://www.pipilotka.pl/dieta-dla-nastolatkow-part-3-co-jesc-gdy-zostajemy-sami/

 

Marta Gajek

Szczęśliwa mam Jagody i Fasolka, który jest jeszcze w drodze. Żona bardzo pomysłowego męża i lektorka języka angielskiego z pasji. Ciągle wymyślam sobie zajęcia, ale dzięki temu jestem szczęśliwa i nigdy się nie nudzę. Dbam o sylwetkę, lubię zdrowo gotować, kocham rośliny i stawiam pierwsze kroki w ogrodnictwie. Do tego staram się mądrze wychowywać swoje dziecko. Chcę podzielić się z Tobą swoim doświadczeniem w tych dziedzinach i pokazać Ci, że można fajnie żyć, korzystając z tego, co masz wokół siebie. 

Dołącz do mnie
Facebook
Instagram
Cannot get other user media. API shut down by Instagram. Sorry. Display only your media.
Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Archiwum


X