Dzisiaj chciałabym kontynuować temat ODCHUDZANIA NASTOLATKÓW. W ostatnim wpisie (tutaj) przedstawiłam zapotrzebowanie nastolatków na kalorie oraz produkty, które koniecznie muszą znaleźć się w ich diecie.

1

Dieta dla nastolatków part 2

Dzisiaj chcę omówić planowanie posiłków. Przede wszystkim pamiętajcie o tym, że mając naście lat nie powinniście opuszczać posiłków ponieważ Wasze zapotrzebowanie energetyczne jest bardzo duże. Jak już wspominałam w poprzednim wpisie, zbyt duże ograniczenie kalorii może spowodować u Was problemy zdrowotne.

  • Zaplanujcie sobie 5-6 małych posiłków dziennie – ważne żeby nie doprowadzać do silnego uczucia głodu ponieważ wygłodniali będziemy się wręcz rzucać na jedzenie i zjemy więcej. Dodatkowo, kiedy nasz organizm nie dostaje „paliwa” regularnie, przerzuca się na tryb oszczędny i tłuszcz zaczyna się odkładać nawet przy małym dziennym spożyciu kalorii
  • Starajcie się, żeby każdy posiłek zawierał warzywa (lub owoce, ale rzadziej), białko i węglowodany złożone (ewentualnie przy kolacji postawcie na białko i warzywa). Warzywa to podstawa każdego posiłku, nie rezygnujcie z nich nigdy. Najlepszą miarką jakie proporcje powinny być zachowane między poszczególnymi składnikami zobaczycie na zdjęciu pod artykułem.
  • Cały dzień popijajcie wodę, herbatę zieloną, czerwoną. Wypijajcie minimum 2l napojów dziennie. Zapomnijcie o Coli i innych słodzonych napojach. Jeśli macie wielką ochotę na coś smacznego do picia polecam kawę zbożową z mlekiem 1,5-2% – dla mnie jest jak kakao, a ma znikome ilości kalorii (do 20kcal), co spalicie już przy robieniu tej kawy :).
  • Jedzcie śniadania!!! To najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia i nie wolno go opuszczać. Jak macie zamiar funkcjonować prawidłowo w szkole, jeśli Wasz mózg nie dostał pożywienia po całej nocy?? Na śniadanie stawiajcie na owsiankę, do tego suszone owoce i orzechy (włoskie, migdały, laskowe, nerkowca) oraz banan i/lub jabłko, polecam też musli (to bez owoców kandyzowanych). Jeśli nie lubicie takich śniadań, zróbcie sobie pożywne kanapki z chleba pełnoziarnistego (najlepiej z dodatkiem ziaren) twarogiem, jajkiem lub chudą szynką drobiową i dużą ilością warzyw. To do Waszemu kopa na cały dzień i poruszy Wasz metabolizm, co prowadzi do szybszego spalania 🙂 :).
  • Warzywa! Warzywa! I jeszcze raz warzywa. Każdy posiłek powinien zawierać warzywa, które powinny stanowić ½ posiłku. Warzywa zawierają błonnik, który powoduje uczucie sytości, do tego działa jak miotełka w naszych jelitach. Nie wspominam już o wartościach odżywczych i witaminach, które są bardzo istotne w okresie dojrzewania. Zapychając się warzywami nie będziemy mieć miejsca na niezdrowe przekąski, a będziemy czuć się lekko. Zatem róbmy sałatki na kolację (nawet do kanapek), czy II śniadanie, a do obiadu przygotowujmy warzywa na patelnię, czy gotowane świeże warzywa

Dieta dla nastolatków part 2

Pamiętajcie, jesteście młodzi, dlatego nie będzie Wam trudno schudnąć, wystarczy trochę nad sobą popracować. Jeśli nie macie pomysłu na posiłki, zajrzyjcie w zakładkę Przepisy i tam znajdziecie kilka pomysłów. Pamiętajcie, że macie większe zapotrzebowanie na energetyczne niż ja (ze względu na wiek), dlatego na początek powiem Wam, że powinniście do każdego posiłku opisanego przeze mnie dodać około 100 kcal. Co oznacza np., że do owsianki możecie dodać banana, a do obiadu zjedzcie zupę (bez tłustej śmietany i zasmażki).

A przede wszystkim pamiętajcie o sporcie – rower, rolki czy jogging pomogą Wam w walce z nadmiarem kilogramów. Pamiętajcie, że nie chodzi tylko o ładny wygląd, ale także o zdrowie.


Jeśli ten post okazał się dla Ciebie wartościowy, proszę podziel się swoją opinią w komentarzu, daj łapkę w górę (Facebook) lub kliknij w serduszko (Instagram).

Podobne wpisy

Dieta dla nastolatków part 1

Dieta dla nastolatków part 3 – co jeść gdy zostajemy sami?

 

 

Marta

Hej! Nazywam się Marta i jestem tutaj, żeby podzielić się z Tobą moją miłością do gotowania, zdrowego stylu życia i sportu. Poza tym chciałabym zarazić Cię pozytywnym myśleniem i wiarą w to, że możesz wszystko! Prywatnie jestem mamą rocznej Jagódki i żoną swojego męża :). Zapraszam Cię do mojego fit świata!

Dołącz do mnie
Facebook
Instagram
Something is wrong.
Instagram token error.
Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Archiwum


X