Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną? Dzisiaj chciałabym napisać trochę o kaszy jaglanej, która ostatnio zrobiła się bardzo popularna. W mojej kuchni gościła ona już w zeszłym roku, ale po kilku niezbyt smakowitych próbach, zrezygnowałam z niej na jakiś czas. Wróciłam do niej zimą, kiedy to szalałam w kuchni ze zdrowymi słodyczami, o których pisałam TUTAJ. Zdecydowanie bardziej lubię ją w wersji na słodko. Jedno jest pewne – naprawdę warto włączyć ją do swojego menu. Przeczytajcie dlaczego.

Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną

Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną?

  • Jest lekkostrawna i odżywcza.
  • Zawiera duże ilości łatwo przyswajalnego białka.
  • Jest zasadotwórcza – odkwasza organizm.
  • Zawiera duże ilości witaminy z grupy B (B1, B2 i B6) oraz miedzi i żelaza.
  • Zawiera krzemionkę, która rzadko występuje w innych produktach (m.in. wzmacnia włosy, skórę i paznokcie, zapobiega odkładaniu się cholesterolu w naczyniach krwionośnych, zapobiega odwapnianiu kości, przyspiesza przemianę materii).
  • Jest bogata w antyoksydanty.
  • Obfituje w lecytynę, która sprzyja poprawie pamięci oraz reguluje poziom cholesterolu we krwi.
  • Ma właściwości ocieplające – wzmacnia wyziębiony i osłabiony organizm. Przed gotowaniem należy ją uprażyć na suchej patelni. Więcej na temat gotowania kaszy znajdziecie poniżej.
  • Nie zawiera glutenu – dlatego polecana jest osobom z nietolerancją glutenu i alergiami.
  • Skutecznie usuwa śluz z organizmu – co jest bardzo pomocne przy mokrym kaszlu i katarze.
  • Zalecana osobom z chorobami nowotworowymi – jest lekkostrawna, a zarazem wysokoenergetyczna, dzięki czemu chory dostaje porządnego kopa energii bez obciążania żołądka.
  • Uwaga! Kasza jaglana ma dość wysoki indeks glikemiczny, bo 71, dlatego nie jest zalecana diabetykom. Osoby na diecie też powinny na nią uważać, jednak do końca z niej nie rezygnować, ponieważ krzemionka w niej zawarta poprawia przemianę materii, a IG można obniżyć olejem lnianymi, innymi kaszami czy orzechami.

Bardzo fajny artykuł na ten temat możecie znaleźć TUTAJ – dzięki temu panu wróciłam do jej jedzenia i nauczyłam się gotować ją na sypko, chociaż akurat śniadaniową wolę bardziej zbitą.

Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną

Jak gotować kaszę jaglaną?

  • Pierwszym sposobem jest ugotowanie kaszy tradycyjnie w wodzie, tak jak innych kasz.
  • Drugim sposobem jest uprażenie kaszy przed gotowaniem, dzięki czemu nabiera właściwości rozgrzewających – wrzucamy ziarenka do suchego garnka i prażymy na małym ogniu mieszając drewnianą łyżką, do momentu kiedy nabiorą pięknego orzechowego aromatu. Następnie płuczemy kaszę odrobiną wrzątku i ponownie zalewamy wrzątkiem. Gotujemy na małym ogniu. Tak ugotowana nabiera mocnych właściwości osuszających i rozgrzewających organizm. Bardziej szczegółowe instrukcje gotowania znajdziecie w artykule podlinkowanym powyżej.

Potrawy z kaszą jaglaną

Już wiecie dlaczego warto jeść kaszę jaglaną. Teraz czas na przepisy, które pomogą Wam włączyć jej do codziennego menu. Tak, jak pisałam wcześniej, najbardziej smakuje mi w wersji na słodko, dlatego poniżej znajdziecie tylko takie przepisy. 

Śniadaniowa kasza na ciepło z gruszką i bananem. Przepis TUTAJ.

Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną

Budyń jaglany z masłem orzechowym. Przepis TUTAJ.

Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną

Budyń jaglany z owocami. Przepis TUTAJ.

Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną

Placuszki marchewkowe z mąką jaglaną – przepis TUTAJ.

Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną

Mus czekoladowy – przepis TUTAJ.

Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną

RAFAELLO – przepis TUTAJ.

Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną

Placuszki jaglane – przepis TUTAJ.

Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną

Polecane blogi z przepisami na kaszę jaglaną

SMAKOTERAPIA

JADŁONOMIA

DIETETYCZNIE SIOSTRO

Kasza jaglana jest jednym ze stałych produktów w mojej kuchni i staram się ją jeść przynajmniej dwa razy w tygodniu. Jak widzicie, rewelacyjnie sprawdza się jako śniadanie czy dodatek do zdrowych słodyczy. Warto też podawać ją najmłodszym przy rozszerzaniu diety, ze względu na jej lekkostrawność.

A Wy jadacie kaszę jaglaną? Jeśli tak to pod jaką postacią?


Jeśli ten post okazał się dla Ciebie wartościowy, proszę podziel się swoją opinią w komentarzu, daj łapkę w górę (Facebook) lub kliknij w serduszko (Instagram).

Podobne wpisy

Dlaczego warto jeść kaszę orkiszową?

Dlaczego naprawdę warto pić czystka?

Marta Gajek

Szczęśliwa mam Jagody i Fasolka, który jest jeszcze w drodze. Żona bardzo pomysłowego męża i lektorka języka angielskiego z pasji. Ciągle wymyślam sobie zajęcia, ale dzięki temu jestem szczęśliwa i nigdy się nie nudzę. Dbam o sylwetkę, lubię zdrowo gotować, kocham rośliny i stawiam pierwsze kroki w ogrodnictwie. Do tego staram się mądrze wychowywać swoje dziecko. Chcę podzielić się z Tobą swoim doświadczeniem w tych dziedzinach i pokazać Ci, że można fajnie żyć, korzystając z tego, co masz wokół siebie. 

Dołącz do mnie
Facebook
Instagram
Cannot get other user media. API shut down by Instagram. Sorry. Display only your media.
Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Archiwum


X