Jak nie przytyć w Święta? To pytanie zadaje sobie większość z osób dbających o linię, a zarazem lubiących dobrze zjeść. Święta to czas, kiedy odwiedzamy rodziców, babcie ciocie, którzy wręcz wciskają nam wszystkie smakołyki i ciężko nam odmówić. Jednak nie musimy wtedy czuć się ciężko i źle i możemy cieszyć się tym okresem bez większych stresów.

Przez kilka lat od czasu schudnięcia Święta nie kojarzyły mi się dobrze, ponieważ zawsze martwiłam się, że przytyję i nie będę czuła się dobrze. Od kilku lat stosuję poniższe metody i pożegnałam się z tym problemem.

jak nie przytyć w święta

Jak nie przytyć w Święta

  • Nie daj się zwariować – Święta trwają niecałe 3 dni, więc jeśli w tym czasie zjesz więcej niż zazwyczaj, a potem wrócisz do swoich nawyków, Twoja sylwetka na pewno nie ucierpi. Nie jesteś w stanie zjeść aż tyle, żeby przytyć kilka kilogramów. W tym czasie nie stawaj na wadze – poczekaj kilka dni aż organizm poradzi sobie z nadprogramowymi kaloriami i wtedy przekonasz się, że nic nie przytyłaś.
  • Jedz regularnie – wiadomo, że Święta rządzą się innymi prawami i nie da się zaplanować regularnych posiłków i często większość dnia spędza się przy stole. Jednak postaraj się sięgać po potrawy co 2-3 godziny, zamiast co chwilę nakładać sobie smakołyki  na talerz.
  • Pij jak najwięcej – nie zapominaj o regularnym nawadnianiu organizmu. Woda z cytryną, zielona i czerwona herbata powinny towarzyszyć Ci przez cały czas. Dzięki temu organizm będzie nawodniony i poradzi sobie lepiej z trawieniem zjedzonych potraw. Dodatkowo, pijąc dużo rzadziej odczuwasz głód i nie jesteś w stanie zjeść zbyt dużo.
  • Wszystkiego po trochu –  jestem zdania, że odmawianie sobie w Święta nie jest dobre dla naszej psychiki i psuje nam całą przyjemność ich obchodzenia. Dużo lepszym rozwiązaniem będzie jedzenie tego, na co mamy ochotę, ale w małych ilościach. 
  • Ruszaj się –  jeśli nie masz zamiaru czuć się jak mały słoń i zobaczyć dodatkowych kilogramów na wadze, nie spędzaj Świąt tylko przy stole i przed telewizorem. Zabierz bliskich na spacer, pobiegaj z psem, wybierz się ze znajomymi potańczyć. Nie pozwól na to, żeby zjedzone smakołyki zadomowiły się w Twoim ciele w postaci tłuszczyku. Ćwicząc przyspieszymy też metabolizm, dzięki czemu nasz organizm upora się szybciej ze strawieniem wszystkiego, co zjedliśmy.
  • Wybieraj mądrze – jeśli ryba, to najlepiej bez panierki, z ciast najlepszym wyborem będzie sernik, który ma dużo białka, a z mięs pieczone, zamiast tych smażonych na tłuszczu. Staraj się też jeść dużo warzyw, które zawierają błonnik i wspomogą trawienie. Możesz teżt przygotować zdrowsze wersje typowych świątecznych dań, jak lekka ryba po grecku (TUTAJ) czy słodkie wypieki bez cukru (możesz wybrać z kilku moich przepisów TUTAJ).
  • Ziółka dobre na wszystko – jeśli jednak się zagalopujesz i poczujesz dyskomfort, sięgnij po naturalne medykamenty. Kminek zalany wrzątkiem i zaparzony może pomóc przy wzdęciach, mięta wspomoże trawienie, tak samo jak czystek popijany przez cały dzień.

Jak widać, Święta nie muszą być czasem obżarstwa i tycia. Kilka niezauważalnych zmian może pomóc przetrwać je bez większych stresów i bez zastanawiania się jak nie przytyć w Święta.

A jak to wygląda u Was? Pozwalacie sobie na wszystko, czy jednak pilnujecie się i nie folgujecie sobie na całego? Pochwalcie się jak sobie radzicie ze Świątecznym obżarstwem.


Jeśli ten post okazał się dla Was wartościowy, proszę podzielcie się swoją opinią w komentarzu, dajcie łapkę w górę (Facebook) lub kliknijcie w serduszko (Instagram).

Marta Gajek

Szczęśliwa mam Jagody i Fasolka, który jest jeszcze w drodze. Żona bardzo pomysłowego męża i lektorka języka angielskiego z pasji. Ciągle wymyślam sobie zajęcia, ale dzięki temu jestem szczęśliwa i nigdy się nie nudzę. Dbam o sylwetkę, lubię zdrowo gotować, kocham rośliny i stawiam pierwsze kroki w ogrodnictwie. Do tego staram się mądrze wychowywać swoje dziecko. Chcę podzielić się z Tobą swoim doświadczeniem w tych dziedzinach i pokazać Ci, że można fajnie żyć, korzystając z tego, co masz wokół siebie. 

Dołącz do mnie
Facebook
Instagram
Cannot get other user media. API shut down by Instagram. Sorry. Display only your media.
Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Archiwum


X