Jak planować zdrowe posiłki? Zdrowe gotowanie wymaga organizacji i dobrego planowania. Ale wcale nie musi oznaczać spędzania każdej wolnej chwili w kuchni. Wystarczy kilka trików, które pomogą nam w sprawnym przygotowaniu posiłków dla siebie i rodziny.

jak planować zdrowe posiłki

JAK PLANOWAĆ ZDROWE POSIŁKI?

  • Menu na cały tydzień – to najlepsze co możecie dla siebie zrobić. Ustalenie jadłospisu na nadchodzący tydzień ułatwi Wam wszystko. Przede wszystkim nie będziecie codziennie głowić się co przygotować na następny dzień, bo będziecie mieć wszystko zaplanowane. Po drugie, będziecie mogli stworzyć listę zakupów z uwzględnieniem wszystkich potrzebnych składników, dzięki czemu unikniecie codziennego biegania do sklepu po dodatkowe produkty. Po trzecie, robienie menu na cały tydzień spowoduje, że będziecie chcieli gotować urozmaicone posiłki . TUTAJ możecie pobrać grafikę, która pomoże Wam w planowaniu posiłków na cały tydzień.
  • Lista zakupów – macie już jadłospis na cały tydzień, więc teraz warto zrobić zakupy na zapas. Ja swoje zawsze robię w poniedziałek rano, ponieważ mam taką możliwość. Są to zakupy w Lidlu, gdzie kupuję nabiał, szpinak, miks sałat oraz wszystkie suche produkty. We wtorek wyskakuję na 15 minut do mięsnego, piekarni i warzywniaka. Listę zakupów dzielę na te 4 miejsca, dzięki czemu nie zapominam o niczym.
  • Inspiracje z sieci – przy planowaniu posiłków warto zajrzeć do Internetu. Jest wiele świetnych stron z przepisami na pyszne i zdrowe dania. Sama każdej niedzieli robię szturm po ulubionych blogach (zaglądam nawet do swoich PRZEPISÓW, bo o części z nich po prostu nie pamiętam), wpisuję też w wyszukiwarce konkretny produkt, który mam w lodówce, lub na który mam ochotę i wtedy znajduję różne wariacje na jego temat. Ostatnio często zaglądam do Kwestii Smaku i jak do tej pory wszystkie dania z tego bloga były pyszne.

jak planować zdrowe posiłki

  • Organizacja w kuchni – jeśli będziemy dobrze zorganizowani w kuchni, przygotowywanie posiłków pójdzie nam dużo łatwiej. Dlatego warto wszystkie sypkie produkty umieścić w słoikach lub plastikowych pojemnikach (uchroni nas to też przed inwazją moli spożywczych). Także w lodówce każdy produkt powinien mieć swoje stałe miejsce. Dzięki temu podczas gotowania będziemy mogli szybko znaleźć potrzebny składnik, będzie nam też łatwiej zorientować się, kiedy jeden z nich się skończy i dopisać go do listy zakupów odpowiednio wcześnie.
  • Multitasking – głównie chodzi o to, żeby podczas robienia sałatki na obiad, obrać jedną więcej marchewkę do lunchboxa, czy na kolację. Lub kiedy czekamy aż ziemniaki się ugotują, przygotować owoce na podwieczorek. Więcej na temat logistyki zdrowego gotowania znajdziecie TUTAJ.
  • Motywacja – bez niej ani rusz. Często słyszę od różnych osób, że chciałyby zdrowo jeść, ale nie chce im się gotować, nie mają czasu na stanie przy garach, nie lubią. Dla takich osób mam dwie opcje: catering dietetyczny (z tym, że muszą liczyć się z wysokimi kosztami) lub zmiana nastawienia. Wystarczy tydzień, żeby wdrożyć się w nową rutynę i zdrowe gotowanie nie będzie wydawać się już takie trudne i czasochłonne.

Często pytacie mnie jak planować zdrowe posiłki. Tak właśnie gotowanie wygląda u mnie i chociaż czasem nie mam siły lub ochoty gotować (wtedy wybieram najszybszą opcję, czyli sałatkę lub zupę zawekowaną na czarną godzinę), to jestem bardzo dumna z tego, że mogę pogodzić pracę, pisanie bloga, życie rodzinne i przygotowywanie pełnowartościowych posiłków.

Jak to wygląda u Was? Gotujecie, czy stawiacie na szybsze rozwiązania? Dajcie znać w komentarzach.


Jeśli ten post okazał się dla Was wartościowy, proszę podzielcie się swoją opinią w komentarzu, dajcie łapkę w górę (Facebook) lub kliknijcie w serduszko (Instagram).

Podobne wpisy

Jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw?

Pomysły na zdrowe kolacje

Marta

Hej! Nazywam się Marta i jestem tutaj, żeby podzielić się z Tobą moją miłością do gotowania, zdrowego stylu życia i sportu. Poza tym chciałabym zarazić Cię pozytywnym myśleniem i wiarą w to, że możesz wszystko! Prywatnie jestem mamą rocznej Jagódki i żoną swojego męża :). Zapraszam Cię do mojego fit świata!

Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Facebook
Instagram
  • Jak Wasz wtorek? U mnie bardzo produktywnie  nakrciam kolejny
  • Ta spdnica jest z second handu Mam takich pereek wicej
  • Macie w swoim domu biuro lub kcik do pracy? Ja
  • Macie wraenie e czsto rezygnujecie ze zdrowego odywiania bo przygotowanie
  • Lubicie zakupy online? Czy jednak wolicie kupowa stacjonarnie? Ja jestem
  • Dzie dobry! Co u Was na niadanie? U mnie jaglanka
  • Uwielbiam Rafaello! Ale go nie kupuj bo kiedy zaczn je
  • Obiad bez misa? Prosz bardzo  Kotlety z kalafiora i
  • Nadal nie lubi pozowa do zdj ale po zrzuceniu pociowego
Archiwum


Polecane
X