Wiele razy powtarzałam jaki cukier ma wpływ na nasze ciało, ale żeby lepiej to zobrazować polecam przeanalizowanie tej grafiki:

Cukier

Jeśli te argumenty to dla Was za mało, postanowiłam dodać coś od siebie. Skopiowałam to z postu, który napisałam prawie rok temu:

ZALETY ODSTAWIENIA CUKRU

  • utrata kilku centymetrów w talii i brzuchu – wcześniej miałam duży problem z pozbyciem się tłuszczyku w tym rejonie,
  • bardziej widoczne efekty ćwiczeń – wraz z utratą tłuszczyku mięśnie ładniej się zarysowały,
  • koniec z kompulsywnym objadaniem się – kiedyś około raz na miesiąc miałam napady, podczas których jadłam na zmianę słodkie ze słonymi przekąskami aż ciężko mi było się ruszyć, teraz ten problem znikł,
  • nie mam już nieodpartej ochoty na „coś słodkiego” – czekolada nie wygląda już tak atrakcyjnie jak kiedyś, nawet moje ukochane „Rafaello” straciło swój urok i wiem, że w tym momencie na pewno byłoby dla mnie za słodkie,
  • zjadam jeszcze więcej wartościowych produktów, ponieważ wszystkie moje słodkości są zrobione z wielu składników bogatych w witaminy i minerały,
  • jestem szczęśliwsza – na co składają się wszystkie te podpunkty,

Mnie te argumenty przekonują, bo na własnej skórze przekonałam się, że to działa.

Jak zdrowo schudnąć 2

Najgorsze jest to, że cukier znajduje się praktycznie w każdym produkcie spożywczym dostępnym na rynku. Czasami aż dziw bierze, gdzie producenci postanowili wcisnąć tego białego potworka.

PRODUKTY, W KTÓRYCH ZNAJDUJE SIĘ CUKIER

  • soki, nektary, napoje gazowane;
  • pieczywo – nie dajmy się zwieść tzw. „ciemnemu pieczywu”, które ma karmelowy kolor – to właśnie karmelem jest ono farbowane;
  • jogurty owocowe, serki homogenizowane;
  • ketchup, musztarda, chrzan;
  • mieszanki musli, płatki śniadaniowe, płatki fitness;
  • batoniki „fit”;
  • przyprawy, sosy do sałatek, wszelkiego rodzaju fixy do potraw, dania instant;

Można by tu rozpisać się na kilka stron – podałam Wam najważniejsze produkty użytku codziennego. Tych produktów powinniście unikać.

pordukty z cukrem

I teraz zastanówmy się co robimy naszemu ciału jeśli faszerujemy się cukrami, nawet o tym nie wiedząc i dodajemy jeszcze masę cukrów ze słodyczy. Zróbcie sobie mały detoks (np. 1 miesiąc), a zobaczycie jak Wasz organizm będzie reagował na słodkości pochodzące z owoców, czy nawet warzyw (marchewka, pomidor).

Wszystkie rady, jak stopniowo odzwyczaić się od cukru, oraz ciekawe przepisy na bezcukrowe słodycze znajdziecie pod poniższymi linkami:

JEM SŁODYCZE I CHUDNĘ

JAK ZREZYGNOWAĆ Z CUKRU

 Poniżej kilka zdjęć zdrowych słodyczy, które z powodzeniem zastąpią Wam te sklepowe:

Serniczki jagodowe

1

Placuszki amarantusowe

2

Ciasto czekoladowe z cukinią

3

Czekoladowe naleśniki

4

Marta Gajek

Szczęśliwa mam Jagody i Fasolka, który jest jeszcze w drodze. Żona bardzo pomysłowego męża i lektorka języka angielskiego z pasji. Ciągle wymyślam sobie zajęcia, ale dzięki temu jestem szczęśliwa i nigdy się nie nudzę. Dbam o sylwetkę, lubię zdrowo gotować, kocham rośliny i stawiam pierwsze kroki w ogrodnictwie. Do tego staram się mądrze wychowywać swoje dziecko. Chcę podzielić się z Tobą swoim doświadczeniem w tych dziedzinach i pokazać Ci, że można fajnie żyć, korzystając z tego, co masz wokół siebie. 

Dołącz do mnie
Facebook
Instagram
Cannot get other user media. API shut down by Instagram. Sorry. Display only your media.
Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Archiwum


Polecane
X