Temat niejedzenia słodyczy i cukru przewija się u mnie już od wielu miesięcy. Nie myślcie, że piszę o tym często, bo nie mam pomysłu na nic innego. Moim zdaniem jest to temat rzeka i ciągłe mówienie na ten temat jest koniecznie, bo nie wszyscy zdają sobie sprawę jak szkodliwy jest cukier. Nawet niektórzy moi znajomi patrzą na mnie jak na wariatkę i myślą, że mam obsesję na punkcie odchudzania, a ja po prostu chcę zdrowo żyć i nie wstawać codziennie z myślą, że coś mnie boli, że mi się nie chce i wszystko jest do bani.

Jak zrezygnować z cukru?

I tak właśnie jest. Myślę, że oprócz odrzucenia cukru, wiele innych zmian przeze mnie wprowadzonych ma na to wpływ, ale poniżej postaram się przedstawić te, które moim zdaniem nastąpiły po zrezygnowaniu z mojego „białego wroga”.

POZYTYWNE SKUTKI REZYGNACJI Z CUKRU

  • Spalenie tłuszczu z okolic brzucha – to mój newralgiczny punkt, z którym walczę od wielu lat. Zauważyłam, że po zrezygnowaniu z cukru moje treningi dają lepszy efekt i tłuszczyk powoli daje za wygraną.
  • Mniejsza ospałość – jestem śpiochem – potrzebuję 8 godzin snu, żeby dobrze funkcjonować. Kiedyś nawet po takiej dawce odpoczynku szybko robiłam się zmęczona i śpiąca. Jednak od kilku miesięcy czuję się naprawdę dobrze. Nie muszę już drzemać w ciągu dnia, nie walczę ze snem na zajęciach i wracam z pracy całkiem rześka.
  • Mniejsze wahania nastroju – ostatnio jakoś rzadziej mam doły, które wręcz zmuszają mnie do sięgnięcia po coś słodkiego.
  • Pozbycie się kompulsywnych napadów głodu – zdarzało mi się miewać napady głodu na wszystko. Odkąd jem tylko zdrowe słodycze, wszystko minęło – jedyna, czasem trudna do ogarnięcia chęć „napchania” się pojawia się przed okresem.

Jak zrezygnować z cukru?

Jak zrezygnować z cukru?

  • Metoda małych kroczków – jeśli słodzicie, herbatę, czy kawę starajcie się codziennie dodawać mniej cukru, aż w końcu zrezygnujcie z niego całkowicie. Dopiero wtedy poczujecie ich smak. Jednak starajcie się nie pić czarnej kawy, bo może podrażnić nasz żołądek. Dodajcie odrobinę miodu, mleka lub przyrządźcie kawę gotowaną – przepis TUTAJ.
  • Nie rezygnujecie ze słodyczy, tylko znajdźcie ich zdrowe zamienniki – jest masę przepisów, które pozwolą nam czuć, jakbyśmy wcale nie zrezygnowali z cukru. Ja uwielbiam placuszki, ciasta i muffiny, które są zdrowe, a nie zatruwają naszego organizmu. Przepisy znajdziecie TUTAJ.
  • Kupcie stewię lub ksylitol – stewia jest prawie bez kalorii, więc warto się w nią zaopatrzyć. Ja preferuję ksylitol, który jest droższy i ma więcej kalorii, ale używam go w tak małych ilościach, że mogę sobie na niego pozwolić i finansowo i „kalorycznie”. 
  • Zaprzyjaźnijcie się z bananem – dla mnie to jest podstawowy słodzik, suszone daktyle też świetnie sprawdzają się w tej roli.
  • Czytajcie etykiety – nawet nie zdajemy sobie sprawy w ilu produktach spożywczych znajduje się cukier. Na przykład w ketchupie, musztardzie, przyprawach, produktach „light”, jogurtach. Jedząc ich zdrowe zamienniki, możemy znacznie ograniczyć ilość spożywanego cukru. Można znaleźć przyprawy i musztardę bez jego dodatku, a ketchup możemy zrobić sami (przepis TUTAJ). A jeśli mamy ochotę na jogurt owocowy, zróbmy sobie koktajl z maślanki, czy kefiru.

Jak zrezygnować z cukru?

Najważniejsze to uświadomić sobie, że zamieniając słodycze na ich zdrowe zamienniki możemy nie tylko zyskać ładniejszą sylwetkę i samopoczucie. Zdrowe jedzenie daje wiele radości – eksperymentowanie w kuchni, przyrządzanie pysznych i pięknie wyglądających potraw daje wiele satysfakcji. Sami powiedzcie, czy te pyszności, które tu pokazuję, nie wyglądają bardziej atrakcyjnie od batonów i czekolad???


Jeśli ten post okazał się dla Ciebie wartościowy, proszę podziel się swoją opinią w komentarzu, daj łapkę w górę (Facebook) lub kliknij w serduszko (Insntagram).

Podobne wpisy

Jak zrzucić zbędne kilogramy 4? Cukier i słodycze

Jem słodycze i chudnę – jak to robię?

 

  • Ostatnio mierze się z tym, aby dalej ograniczać cukier. Na razie udało mi się wyeliminować wszystkie smakowe jogurty (dzięki bananom i daktylom – właśnie). Niestety nadal daje się ponieść łakociom, albo kupie coś „zdrowego” co w domu okazuje się słodzone cukrem. Jednak zmotyowowałaś mnie bardzo 🙂

  • a ja „rzuciłam” cukier z dnia na dzień 😀 obecnie w ogóle mnie nie ciągnie do niego 😉

  • Coś w tym jest, że jak się wprowadzi do swojej diety zdrowsze zamienniki słodyczy, to jakoś się mniej ich je i już nawet się nie ma ochoty na te stare przyzwyczajenia. Ja już nie wyobrażam sobie zjeść jogurt owocowy ze sklepu – gdy „produkuję” swoje na bazie jogurtu nat/kefiru/maślanki ze świeżymi lub mrożonymi owocami – to te sklepowe są już po prostu dla mnie za słodkie. Podobnie z czekoladą – od jakiegoś czasu wcinam tylko gorzką z wysoką zawartością kakao (po obiedzie praktycznie codziennie wcinam jedną czy dwie kostki) i teraz taka mleczna również wydaje mi się za słodka. 😉

  • Ja rzucam cukier i bardo mnie do niego ciągnie 🙁

  • Ja już jakiś czas temu wykluczyłam cukier. Jedyne co muszę mieć słodsze niż oryginał to kawa, ale dodaję odrobinę miodu czy stewii 🙂 Najgorsze są początki, ale to jak ze wszystkim. Później zawsze jest lepiej 🙂 Miłego weekendu! :*

  • Ja właśnie od tygodnia jestem na etapie odrzucania cukru. Póki co udało mi się przerzucić na wodę mineralną zamiast gazowanych słodzonych napoi, nie słodzić herbaty i praktycznie nie spożywać słodyczy. Wiadomo pokusy są, głównie wynikające ze złych przyzwyczajeń, ale jest już lepiej.

    • Pipilotka

      Gratuluję – te zmiany, które wprowadziłaś to wielki krok ku lepszemu :). Trzymam kciuki :).

  • Zmniejszałem, zmniejszałem i w końcu rzuciłem, nie pierwszy raz;) Ale tym razem na dobre, została 1kg paka w kącie szafki, 3 paczki haribo od miesięcy na półce… także poszło gładko

  • Odnośnie produktów „light” – to cud, jak teraz znajdziesz tam cukier. Zazwyczaj siedzi tam coś w rodzaju Aspartamu, Acesulfamu i innych rzeczy świata. Kilkaset razy słodsze od cukru, zerowa wartość odżywcza, a ludzie i tak dalej myślą, że jak „fit” albo „light”, to zdrowe.

  • Popieram! Warto powiedzieć stanowcze nie cukrowi i wszelkiego rodzaju innym chemicznym, szkodzącym substancjom słodzącym! Ja postawiłam na stevie, mam ochotę wypróbować również ksylitol, ponoć ma lepszy smak?

    • Pipilotka

      Dużo lepszy. Ja stewii nie umiem przełknąć :/.

  • mami

    bardzo fajny tekst, w ogóle sporo się dowiedziałam, czytając Twojego bloga 🙂 ja zauważyłam, że waga zjechała mi jak starałam się maksymalnie wykluczyć przetworzone rzeczy. Im mniej chemicznego badziewia, tym lepiej. Nie było łatwo z cukrem, bo jak wiecie, czasem nachodzi ochota i po prostu TRZEBA zjeść batonika 🙂 Z tym z kolei poradziłam sobie biorąc 2 be slim, który ma m.in. chrom, a ten jak wiadomo hamuje ochotę na słodycze. Długo trwało zanim osiągnęłam swoje wymarzone wymiary, ale było warto 🙂

  • Pingback: Plany treningowe i dietetyczne na zimowe miesiące. | Pipilotka – blog o odchudzaniu, ćwiczeniach i zdrowym trybie życia()

  • Dobrym zamiennikiem słodyczy opartych na rafinowanych cukrach są naturalne cukry zawarte w owocach (surowych lub suszonych) oraz w zbożach. Sam nie mogłem uwierzyć jak słodki może być ryż, kasza jaglana czy owies, gdy pierwszy raz spróbowałem japońskiego deseru o nazwie Amazake (jap. „słodkie sake”). Nie zawierają one ani grama rafinowanego cukru, tylko to co w samym zbożu, a są przesłodkie, a co najważniejsze po niewielkiej ilości takiego deseru głód słodkości jest bardzo szybko zaspokajany. W ten sposób można połączyć bycie zdrowym, fit i nie katować się unikaniem słodkiego smaku. Wiem, że jako sprzedawca jestem być może mało wiarygodnym doradcą, ale wiem co sprzedaję i dlaczego, bo w mojej kuchni nie ma już „białej śmierci” tylko zdrowe zbożowe słodkości. Niejedna blogerka już się o tym przekonała testując te desery 🙂 Polecam artykuł na temat Amazake: http://www.bio-zycie.pl/zdrowie/amazake-slodka-ambrozja i pozdrawiam Łasuchów 🙂

  • Pingback: Off Topic #5 | Pipilotka – blog o odchudzaniu, ćwiczeniach i zdrowym trybie życia()

  • Pingback: Lekkie LODY bez cukru | Pipilotka()

  • Pingback: 5 sposobów na szczuplejsze i zdrowsze ciało :) | Pipilotka()

  • Pingback: Jak zdrowo schudnąć? #2 Pożegnanie z cukrem | Pipilotka()

  • Pingback: 5 sposobów na szczuplejsze oraz zdrowsze ciało | Pipilotka -blog()

Marta

Hej! Nazywam się Marta i jestem tutaj, żeby podzielić się z Tobą moją miłością do gotowania, zdrowego stylu życia i sportu. Poza tym chciałabym zarazić Cię pozytywnym myśleniem i wiarą w to, że możesz wszystko! Prywatnie jestem mamą kilkumiesięcznej Jagódki i żoną swojego męża :). Zapraszam Cię do mojego fit świata!

Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Facebook
Instagram
  • Takie pysznoci zjada moja crka na niadanie Na szczcie sihellip
  • Idealna kolacja? Warzywa na patelni z odrobin mozzarelli  Zdrowohellip
  • A trudno uwierzy e s one tak pyszne jak wygldajhellip
  • U nas w parku jeszcze troch jesieni Teraz czekam nahellip
  • Kto chtny na rozgrzewajc zup meksykask? To i inne pysznocihellip
  • niadanie idealne  kasza bulgur z serkiem wiejskim bananem gruszkhellip
  • Moje drugie niadanie  Domowa bueczka z awokado i pomidoremhellip
  • Dziecko zasno a mama ukrada mu miciutki kocyk zrobia sobiehellip
  • Dlaczego tylko rodzice maj je pancakes na niadanie? Dzisiaj ihellip
Archiwum


X