Ten post powstał na fali mojego niewyspania. Od Świąt mam problemy z zasypianiem, co doprowadza mnie do szału, bo chodzę ciągle zła i nie potrafię niczego doprowadzić do końca. Przez ten czas zaobserwowałam wiele negatywnych skutków tego stanu, dlatego zagłębiłam się w ten temat i okazało się, że ma to również wpływ na odchudzanie.

download

Wpływ braku snu na odchudzanie

1. W naszym organizmie znajdują się dwa hormony odpowiedzialne za uczucie głodu i sytości – leptyna i grelina, które przestają działać prawidłowo, kiedy jesteśmy niewyspani.

  • leptyna – hormon odpowiedzialny za hamowanie apetytu spada
  • grelina – hormon, który powoduje wzrost apetytu zaczyna rosnąć

Dlatego, kiedy nasz organizm dostaje za mało snu, zaczyna domagać się jedzenia. Przekonałam się o tym na sobie – w dniu, kiedy miałam maksymalnie dużo pracy i minimalny poziom energii, siłą musiałam się powstrzymać od kupienia jakiegoś meganiezdrowego batonika.

2. Insulina – także, kiedy poziom leptyny jest obniżony, wzrasta poziom insuliny w naszym organizmie, co prowadzi do skutecznego odkładania się tkanki tłuszczowej i tycia.

3. Kiedy zarywamy noce, mamy więcej okazji do sięgania po jedzenie, niekoniecznie zdrowe. Dajmy na to, że normalnie chodzimy spać około 22-23, więc kolację zjadamy około 19-20. Jednak jeśli pora naszego zaśnięcia przesuwa się, zaczynamy czuć burczenie w brzuchu, więc zjadamy coś (najczęściej węglowodany), żeby tego uczucia się pozbyć. I tym sposobem nasz organizm dostaje na noc porcję węglowodanów do odłożenia się w postaci tłuszczu.

Nadmiar snu a odchudzanie

Pamiętajmy jednak, że nadmiar snu też nie jest sprzymierzeńcem szczupłej sylwetki. Zbyt duża ilość snu (powyżej 9h na dobę) prowadzi do rozleniwienia naszego metabolizmu. I wtedy nawet standardowe posiłki mogą okazać się zbyt kaloryczne. Dążymy do maksymalnego nakręcenia metabolizmu, żeby nasz organizm otrzymywał wszystkie niezbędne składniki odżywcze i żebyśmy nie musieli sobie wszystkiego odmawiać.

Wniosek

Każdy organizm potrzebuje innej dawki snu, jednak nie ograniczajmy go do minimum. Optymalny czas snu to 7-9h, dlatego nie katujmy się i pozwólmy naszemu ciału na odpoczynek z pożytkiem dla naszego samopoczucia i figury.

Inne wpisy z tego cyklu

Temat jest tak rozległy, że nie udało mi się zmieścić w jednym wpisie, dlatego resztę informacji znajdziecie klikając w poniższe linki.

Jak Zrzucić Zbędne Kilogramy #1 

Jak Zrzucić Zbędne Kilogramy #2

Jak Zrzucić Zbędne Kilogramy #4

Jak Zrzucić Zbędne Kilogramy #5


Jeśli ten post okazał się dla Was wartościowy, proszę podzielcie się swoją opinią w komentarzu, dajcie łapkę w górę (Facebook) lub kliknijcie w serduszko (Instagram).

Marta Gajek

Szczęśliwa mama Jagody i Witka. Żona bardzo pomysłowego męża i lektorka języka angielskiego z pasji. Ciągle wymyślam sobie zajęcia, ale dzięki temu jestem szczęśliwa i nigdy się nie nudzę. Dbam o sylwetkę, lubię zdrowo gotować, kocham rośliny i stawiam pierwsze kroki w ogrodnictwie. Do tego staram się mądrze wychowywać swoje dzieci. Chcę podzielić się z Tobą swoim doświadczeniem w tych dziedzinach i pokazać Ci, że można fajnie żyć, korzystając z tego, co masz wokół siebie. 

Dołącz do mnie
Facebook
Instagram
Something is wrong.
Instagram token error.
Follow
Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!



Archiwum
X