Ten post powstał na fali mojego niewyspania. Od Świąt mam problemy z zasypianiem, co doprowadza mnie do szału, bo chodzę ciągle zła i nie potrafię niczego doprowadzić do końca. Przez ten czas zaobserwowałam wiele negatywnych skutków tego stanu, dlatego zagłębiłam się w ten temat i okazało się, że ma to również wpływ na odchudzanie.

download

Wpływ braku snu na odchudzanie

1. W naszym organizmie znajdują się dwa hormony odpowiedzialne za uczucie głodu i sytości – leptyna i grelina, które przestają działać prawidłowo, kiedy jesteśmy niewyspani.

  • leptyna – hormon odpowiedzialny za hamowanie apetytu spada
  • grelina – hormon, który powoduje wzrost apetytu zaczyna rosnąć

Dlatego, kiedy nasz organizm dostaje za mało snu, zaczyna domagać się jedzenia. Przekonałam się o tym na sobie – w dniu, kiedy miałam maksymalnie dużo pracy i minimalny poziom energii, siłą musiałam się powstrzymać od kupienia jakiegoś meganiezdrowego batonika.

2. Insulina – także, kiedy poziom leptyny jest obniżony, wzrasta poziom insuliny w naszym organizmie, co prowadzi do skutecznego odkładania się tkanki tłuszczowej i tycia.

3. Kiedy zarywamy noce, mamy więcej okazji do sięgania po jedzenie, niekoniecznie zdrowe. Dajmy na to, że normalnie chodzimy spać około 22-23, więc kolację zjadamy około 19-20. Jednak jeśli pora naszego zaśnięcia przesuwa się, zaczynamy czuć burczenie w brzuchu, więc zjadamy coś (najczęściej węglowodany), żeby tego uczucia się pozbyć. I tym sposobem nasz organizm dostaje na noc porcję węglowodanów do odłożenia się w postaci tłuszczu.

Nadmiar snu a odchudzanie

Pamiętajmy jednak, że nadmiar snu też nie jest sprzymierzeńcem szczupłej sylwetki. Zbyt duża ilość snu (powyżej 9h na dobę) prowadzi do rozleniwienia naszego metabolizmu. I wtedy nawet standardowe posiłki mogą okazać się zbyt kaloryczne. Dążymy do maksymalnego nakręcenia metabolizmu, żeby nasz organizm otrzymywał wszystkie niezbędne składniki odżywcze i żebyśmy nie musieli sobie wszystkiego odmawiać.

Wniosek

Każdy organizm potrzebuje innej dawki snu, jednak nie ograniczajmy go do minimum. Optymalny czas snu to 7-9h, dlatego nie katujmy się i pozwólmy naszemu ciału na odpoczynek z pożytkiem dla naszego samopoczucia i figury.

Inne wpisy z tego cyklu

Temat jest tak rozległy, że nie udało mi się zmieścić w jednym wpisie, dlatego resztę informacji znajdziecie klikając w poniższe linki.

Jak Zrzucić Zbędne Kilogramy #1 

Jak Zrzucić Zbędne Kilogramy #2

Jak Zrzucić Zbędne Kilogramy #4

Jak Zrzucić Zbędne Kilogramy #5


Jeśli ten post okazał się dla Was wartościowy, proszę podzielcie się swoją opinią w komentarzu, dajcie łapkę w górę (Facebook) lub kliknijcie w serduszko (Instagram).

Marta Gajek

Szczęśliwa mam Jagody i Fasolka, który jest jeszcze w drodze. Żona bardzo pomysłowego męża i lektorka języka angielskiego z pasji. Ciągle wymyślam sobie zajęcia, ale dzięki temu jestem szczęśliwa i nigdy się nie nudzę. Dbam o sylwetkę, lubię zdrowo gotować, kocham rośliny i stawiam pierwsze kroki w ogrodnictwie. Do tego staram się mądrze wychowywać swoje dziecko. Chcę podzielić się z Tobą swoim doświadczeniem w tych dziedzinach i pokazać Ci, że można fajnie żyć, korzystając z tego, co masz wokół siebie. 

Dołącz do mnie
Facebook
Instagram
Cannot get other user media. API shut down by Instagram. Sorry. Display only your media.
Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Archiwum


X