Wrzesień to dla mnie zawsze trudny czas pod względem zawodowym. Układanie grafików, milion telefonów, doba za krótka, a klienci wymagający. Przez ten czas często czuję uczucie ściskania w żołądku, nie mogę spać i chodzę podenerwowana. Dlatego w tym roku postanowiłam coś z tym zrobić.

Moje sposoby na radzenie sobie ze stresem

Moje sposoby na radzenie sobie ze stresem

  • Myślenie pozytywne – kiedy dopada mnie stresowa sytuacja i pojawia się znajomy uścisk w żołądku, staram się przekierować myśli na inne tory. Zaczynam myśleć o osobach, które poprawiają mi humor, przypominam sobie nasze ostatnie wakacje lub myślę, co zrobimy w weekend. Pomaga mi to pozbyć się napięcia i myśleć logicznie.
  • Głębokie oddechy – kiedy czuję, że sytuacja mnie przerasta, wstaję zza biurka i oddycham głęboko. Stres mija, mogę zacząć działaćrozsądnie, a mój mózg jest wdzięczny za świeżą dawkę tlenu.
  • Zdjęcia i filmiki słodkich dzieci i zwierzaków – może brzmieć to dziwnie, ale włącz sobie filmik z berbeciami jedzącymi cytrynę po raz pierwszy w życiu i spróbuj się nie zaśmiać. To samo jest ze zwierzakami – filmy z golden retrieverami wyzwalają we mnie tyle pozytywnych emocji, że od razu zapominam o stresie.
  • Herbata z melisy – kiedy się stresuję, często mam problemy z zaśnięciem. Dlatego przed snem serwuję sobie herbatę z melisy (prosto z ogródka, lub suszoną, nie oszukaną) i od razu lepiej mi się zasypia.
  • Gorąca kąpiel – jest też świetnym sposobem na pozbycie się napięcia narastającego przez cały dzień. Do tego dobry peeling, uspokajająca muzyka w tle, a po kąpieli książka w łóżku i życie staje się piękniejsze.
  • Wieczorny spacer – nie dość, że wpływa dobrze na moje zdrowie, to jeszcze pomaga mi oczyścić głowę z negatywnych emocji.
  • Aktywność fizyczna – ten podpunkt zostawiłam sobie na koniec. Bieganie, jazda na rowerze, pływanie, czy wizyta na siłowni to moim zdaniem najlepszy sposób na pozbycie się stresu. Ćwiczenia powodują, że w naszym organizmie wytwarzają się endorfiny, a mięśnie pozbywają się napięcia. Do tego dostajemy zdrowe i ładne ciało w bonusie. Czego chcieć więcej?

Moje sposoby na radzenie sobie ze stresem nie są nowym odkryciem. Większość z nas jest świadoma, co robić, żeby się zrelaksować. Jednak w codziennym biegu o tym zapominamy. Warto czasem zatrzymać się i pomyśleć o sobie.

A jak Wy radzicie sobie ze stresem? Macie jakieś swoje sprawdzone sposoby? Dajcie znać w komentarzach – inni czytelnicy i oczywiście ja sama chętnie skorzystamy z każdego sposobu na to, żeby mniej się stresować.


Jeśli ten post okazał się dla Was wartościowy, proszę podzielcie się swoją opinią w komentarzu, dajcie łapkę w górę (Facebook) lub kliknijcie w serduszko (Instagram).

Podobne wpisy

Jak dobrze zacząć tydzień?

Jak dodać sobie energii?

Marta Gajek

Szczęśliwa mam Jagody i Fasolka, który jest jeszcze w drodze. Żona bardzo pomysłowego męża i lektorka języka angielskiego z pasji. Ciągle wymyślam sobie zajęcia, ale dzięki temu jestem szczęśliwa i nigdy się nie nudzę. Dbam o sylwetkę, lubię zdrowo gotować, kocham rośliny i stawiam pierwsze kroki w ogrodnictwie. Do tego staram się mądrze wychowywać swoje dziecko. Chcę podzielić się z Tobą swoim doświadczeniem w tych dziedzinach i pokazać Ci, że można fajnie żyć, korzystając z tego, co masz wokół siebie. 

Dołącz do mnie
Facebook
Instagram
Cannot get other user media. API shut down by Instagram. Sorry. Display only your media.
Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Archiwum


Polecane
X