O mnie

pic

Wiecznie na diecie, ciągle głodna i niewyspana 26-latka:) Lubi gotować zdrowe i dietetyczne potrawy. Twierdzi, że lubi ćwiczyć, ale zmienia zdanie, kiedy już to robi. Przeszła długą drogę w walce z nadwagą, teraz dąży do wymarzonego ideału. Interesuje się dietetyką i ma hopla na punkcie zdrowego odżywiania, czym doprowadza swoich bliskich do szału :)

 

banner

”Porady

 

Durszlak.pl

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Instagram

Follow on Bloglovin

Facebook
Tagi

Całkowita liczba wyświetleń strony:



Ulubione blogi

Hej :)

Jak wiecie, do owsianki, którą jem prawie codziennie na śniadanie dodaję suszone śliwki, które mają dużo błonnika i pektyn i spowalniają wchłanianie cukrów, dzięki czemu szybciej spalamy tłuszcz. Powinniśmy je jeść codziennie ponieważ przyspieszają naszą przemianę materii i poprawiają trawienie. Więc nie bójcie się ich kaloryczności (200 kalorii w 100g) – 3 śliwki dziennie do śniadania nie wpłyną źle na Waszą dietę, a na pewno bardzo pozytywnie na Wasze zdrowie.

Będąc świadomą dobroczynnego wpływu suszonych owoców na nasz organizm, postanowiłam sięgnąć również po suszone daktyle, które są słodkie jak słodycze i mają równie dużo zalet, co wyżej wspomniane śliwki.

DAKTYLE W DIECIE:

  • zawierają witaminę A, C, B1, B2 i PP, potas, żelazo, fosfor i magnez
  • dzięki dużej zawartości błonnika powodują uczucie sytości, zapobiegają zaparciom i obniżają poziom cholesterolu we krwi
  • zawierają cukry proste, które nie wymagają procesu trawienia – zostają od razu wchłonięte przez organizm (nie odkłada się na boczkach w postaci tłuszczu)
  • zawierają dużo potasu więc dobrze je jeść po intensywnym wysiłku
  • zawierają taurynę – ma działanie antydepresyjne (ważne przy diecie, kiedy zaczynamy wątpić w sens naszych starań)
  • są świetnym zamiennikiem słodyczy – 3 daktyle to około 50-60 kalorii, a są tak słodkie, że tyle nam wystarczy

Same widzicie, że warto sięgać po suszone owoce na przekąskę czy do śniadania. Jeśli dopadnie Was nieodparta chęć zjedzenia czegoś słodkiego, spróbujcie daktyli, a na pewno uda Wam się przetrwać bez słodyczy.

Jednak kiedy będziecie je kupować, czytajcie etykiety. Owoce suszone z dodatkiem konserwantów i chemikaliów są gorsze od przetworzonych słodyczy. Najlepsze są te suszone na słońcu, niestety droższe od tych popularnie występujących w sklepie, ale naprawdę warto.

0000262_daktyle_suszone_na_wag

10 Odpowiedzi na Suszone daktyle w diecie

  • Marcin mówi:

    Jakoś mam słabość do daktyli – po prostu nie przepadam!

  • chocoo.lady92 mówi:

    ja za daktylami jakos nie przepadam;/

  • Ja jakoś nie przepadam. Dla mnie za słodkie zwyczajnie. Ale śliweczki mniam :)

  • Pipilotka mówi:

    No właśnie niektórzy nie przepadają :) Ja też nie lubię zbyt słodkich rzeczy, ale kiedy dopada mnie silne chęć na słodycze, daktyle skutecznie mnie „zamulają” :)

  • Karolina mówi:

    Bardzo lubię. Kupuję takie słodkie, jakby krówki ciągutki ;) Są organiczne i oprócz owoców nic więcej w paczce nie znajdziemy :)

  • Paweł mówi:

    Spróbujcie świeżych daktyli o niebo lepsze od suszonych. Cena około 35 zł za 1kg. Co prawda drogo ale po zjedzeniu 3,4 szt człowiek jest na prawdę przesycony słodyczą :D

  • ewa mówi:

    Witam :-) Pipilotko, cieszę się że trafiłam na tę informację bo właśnie od nie dawna podjadam ze dwa suszonych daktyli dziennie. Pozdrawiam :-)

    • Pipilotka mówi:

      Polecam się na przyszłość i zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku (https://www.facebook.com/pipilotkablog), gdzie będziesz dowiadywać się o nowych wpisach :)

  • Dodam tylko, że prócz wspomnianych witamin zawierają również znaczne ilości wapnia.

    A z ciekawostek historycznych należy wspomnieć iż swą sławę zawdzięczamy krajom arabskim, w Europie dopiero zdobywają popularność. A jeśli już jesteśmy przy Arabii, opracowali oni 365 (dziwny zbieg okoliczności;p) potraw z wykorzystaniem nazywanych potocznie „chlebem życia”, czyli daktyli.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>