Hej :)

Jak wiecie, do owsianki, którą jem prawie codziennie na śniadanie dodaję suszone śliwki, które mają dużo błonnika i pektyn i spowalniają wchłanianie cukrów, dzięki czemu szybciej spalamy tłuszcz. Powinniśmy je jeść codziennie ponieważ przyspieszają naszą przemianę materii i poprawiają trawienie. Więc nie bójcie się ich kaloryczności (200 kalorii w 100g) – 3 śliwki dziennie do śniadania nie wpłyną źle na Waszą dietę, a na pewno bardzo pozytywnie na Wasze zdrowie.

Będąc świadomą dobroczynnego wpływu suszonych owoców na nasz organizm, postanowiłam sięgnąć również po suszone daktyle, które są słodkie jak słodycze i mają równie dużo zalet, co wyżej wspomniane śliwki.

DAKTYLE W DIECIE:

  • zawierają witaminę A, C, B1, B2 i PP, potas, żelazo, fosfor i magnez
  • dzięki dużej zawartości błonnika powodują uczucie sytości, zapobiegają zaparciom i obniżają poziom cholesterolu we krwi
  • zawierają cukry proste, które nie wymagają procesu trawienia – zostają od razu wchłonięte przez organizm (nie odkłada się na boczkach w postaci tłuszczu)
  • zawierają dużo potasu więc dobrze je jeść po intensywnym wysiłku
  • zawierają taurynę – ma działanie antydepresyjne (ważne przy diecie, kiedy zaczynamy wątpić w sens naszych starań)
  • są świetnym zamiennikiem słodyczy – 3 daktyle to około 50-60 kalorii, a są tak słodkie, że tyle nam wystarczy

Same widzicie, że warto sięgać po suszone owoce na przekąskę czy do śniadania. Jeśli dopadnie Was nieodparta chęć zjedzenia czegoś słodkiego, spróbujcie daktyli, a na pewno uda Wam się przetrwać bez słodyczy.

Jednak kiedy będziecie je kupować, czytajcie etykiety. Owoce suszone z dodatkiem konserwantów i chemikaliów są gorsze od przetworzonych słodyczy. Najlepsze są te suszone na słońcu, niestety droższe od tych popularnie występujących w sklepie, ale naprawdę warto.

0000262_daktyle_suszone_na_wag

10 Odpowiedzi na Suszone daktyle w diecie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

prof

 

NEWSLETTER

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!

FACEBOOK
 
INSTAGRAM

Archiwum
Ulubione blogi

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

blogi kulinarne