Jakie są zalety jedzenia awokado? Czy warto włączyć je do codziennej diety? jeśli tak, to pod jaką postacią? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziecie poniżej.

Zalety jedzenia awokado

Zalety jedzenia awokado

  • zawiera liczne witaminy – E, B2, B6, C oraz pierwiastki – magnezu, potasu (więcej niż banan)
  • obniża poziom złego cholesterolu w organizmie – dzięki zawartości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych
  • zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi i prostaty
  • zapobiega zaparciom
  • zawiera łatwo przyswajalne białko 
  • działa przeciwzapalnie
  • zapobiega anemii
  • zawiera najwięcej błonnika z wszystkich owoców
  • ma zbawienny wpływ na skórę – regularne jedzenie awokado powoduje, że skóra szybciej się regeneruje, jest elastyczna i gładka
  • badania dowodzą, że regularne spożywanie tego owocu zmniejsza obwód w talii – więcej informacci na ten temat możecie znaleźć np. TUTAJ

Zalety jedzenia awokado

POMYSŁY NA POTRAWY Z AWOKADO

  •  Zamiennik masła – wystarczy rozgnieść i rozsmarować na chlebie.
  • Guacamole – awokado, cebula, sok z  limonki, przyprawy – to przepis podstawowy, ale jest wiele wariacji na ten temat – wystarczy poszukać.
  • Jajecznica z awokado – podobna bardzo dobre na regenerację po całonocnej imprezie.
  • Dodatek do omleta.
  • Dodatek do sałatek.
  • Różnego rodzaju koktajle odchudzające, energetyzujące.
  • Dodatek do ciasta jako zamiennik masła.
  • Pasta z awokado, np. z jajkiem.

Zalety jedzenia awokado

Awokado można także stosować jako naturalny kosmetyk. Przepisy na maseczki, odżywki i balsamy możecie znaleźć TUTAJ.

CO WARTO WIEDZIEĆ PRZED SPOŻYCIEM AWOKADO?

  • Najlepiej wybrać owoc dojrzały, ale bez widocznych czarnych plamek – z takiego będzie łatwo zrobić masło lub guacamole.
  • Jeśli jesteśmy w posiadaniu niedojrzałego owocu, możemy zawinąć go w folię aluminiową i zostawić w ciemnym miejscu – następnego dnia będzie dojrzały.
  • Głązki i liście awokado są trujące.
  • Miąższ szybko czernieje – warto go skropić cytryną, dzięki temu proces ten będzie wolniejszy.
  • Ma wyjątkowo dużo kalorii jak na owoc (1 ma około 220kcal), ale nie zrażajcie się tym, ponieważ (jak już wcześniej pisałam) tłuszcze, które zawiera są zbawienne dla naszego organizmu.

Zalety jedzenia awokado

Jak widzicie, po awokado warto, a nawet trzeba sięgać. Ten owoc jest też świetnym urozmaiceniem dań i nadaje się zarówno do dań wytrawnych, jak również słodkich. 

Kupujecie awokado? Pod jaką postacią najbardziej Wam smakuje?


Jeśli ten post okazał się dla Was wartościowy, proszę podzielcie się swoją opinią w komentarzu, dajcie łapkę w górę (Facebook) lub kliknijcie w serduszko (Instagram).

Podobne wpisy

Zdrowe wytrawne śniadania 1 Pasty kanapkowe

Zalety jedzenia buraków

Marta

Hej! Nazywam się Marta i jestem tutaj, żeby podzielić się z Tobą moją miłością do gotowania, zdrowego stylu życia i sportu. Poza tym chciałabym zarazić Cię pozytywnym myśleniem i wiarą w to, że możesz wszystko! Prywatnie jestem mamą rocznej Jagódki i żoną swojego męża :). Zapraszam Cię do mojego fit świata!

Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Facebook
Instagram
  • O mamo jakie to dobre! Moje drugie podejcie do KREMU
  • Tskni za takimi pitkami  Obecnie zaraz po obku wrcz
  • Tak wyglda robienie zdj nowych przepisw Kada buka nadgryziona
  • Halo halo? Jest tu jeszcze kto? Po dugiej nieobecnoci powoli
  • Jutro zaczyna si padziernik a ja czuj e stoj w
  • Jesie nie jest moj ulubion por roku ale postanowiam si
  • Z okazji jesieni postanowiam kupi sobie ten pikny wrzosek
  • Kolejny intensywny dzie i koca nie wida Narzekam ale lubi
  • Moja miejscwka na kilka nastpnych lat Odkd mamy dziecko spdzamy
Archiwum


Polecane
X