Jakie są zalety jedzenia awokado? Czy warto włączyć je do codziennej diety? jeśli tak, to pod jaką postacią? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziecie poniżej.

Zalety jedzenia awokado

Zalety jedzenia awokado

  • zawiera liczne witaminy – E, B2, B6, C oraz pierwiastki – magnezu, potasu (więcej niż banan)
  • obniża poziom złego cholesterolu w organizmie – dzięki zawartości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych
  • zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi i prostaty
  • zapobiega zaparciom
  • zawiera łatwo przyswajalne białko 
  • działa przeciwzapalnie
  • zapobiega anemii
  • zawiera najwięcej błonnika z wszystkich owoców
  • ma zbawienny wpływ na skórę – regularne jedzenie awokado powoduje, że skóra szybciej się regeneruje, jest elastyczna i gładka
  • badania dowodzą, że regularne spożywanie tego owocu zmniejsza obwód w talii – więcej informacci na ten temat możecie znaleźć np. TUTAJ

Zalety jedzenia awokado

POMYSŁY NA POTRAWY Z AWOKADO

  •  Zamiennik masła – wystarczy rozgnieść i rozsmarować na chlebie.
  • Guacamole – awokado, cebula, sok z  limonki, przyprawy – to przepis podstawowy, ale jest wiele wariacji na ten temat – wystarczy poszukać.
  • Jajecznica z awokado – podobna bardzo dobre na regenerację po całonocnej imprezie.
  • Dodatek do omleta.
  • Dodatek do sałatek.
  • Różnego rodzaju koktajle odchudzające, energetyzujące.
  • Dodatek do ciasta jako zamiennik masła.
  • Pasta z awokado, np. z jajkiem.

Zalety jedzenia awokado

Awokado można także stosować jako naturalny kosmetyk. Przepisy na maseczki, odżywki i balsamy możecie znaleźć TUTAJ.

CO WARTO WIEDZIEĆ PRZED SPOŻYCIEM AWOKADO?

  • Najlepiej wybrać owoc dojrzały, ale bez widocznych czarnych plamek – z takiego będzie łatwo zrobić masło lub guacamole.
  • Jeśli jesteśmy w posiadaniu niedojrzałego owocu, możemy zawinąć go w folię aluminiową i zostawić w ciemnym miejscu – następnego dnia będzie dojrzały.
  • Głązki i liście awokado są trujące.
  • Miąższ szybko czernieje – warto go skropić cytryną, dzięki temu proces ten będzie wolniejszy.
  • Ma wyjątkowo dużo kalorii jak na owoc (1 ma około 220kcal), ale nie zrażajcie się tym, ponieważ (jak już wcześniej pisałam) tłuszcze, które zawiera są zbawienne dla naszego organizmu.

Zalety jedzenia awokado

Jak widzicie, po awokado warto, a nawet trzeba sięgać. Ten owoc jest też świetnym urozmaiceniem dań i nadaje się zarówno do dań wytrawnych, jak również słodkich. 

Kupujecie awokado? Pod jaką postacią najbardziej Wam smakuje?


Jeśli ten post okazał się dla Was wartościowy, proszę podzielcie się swoją opinią w komentarzu, dajcie łapkę w górę (Facebook) lub kliknijcie w serduszko (Instagram).

Podobne wpisy

Zdrowe wytrawne śniadania 1 Pasty kanapkowe

Zalety jedzenia buraków

Marta

Hej! Nazywam się Marta i jestem tutaj, żeby podzielić się z Tobą moją miłością do gotowania, zdrowego stylu życia i sportu. Poza tym chciałabym zarazić Cię pozytywnym myśleniem i wiarą w to, że możesz wszystko! Prywatnie jestem mamą 2,5-letniej Jagódki i żoną swojego męża :). Zapraszam Cię do mojego fit świata!

Dołącz do mnie
Facebook
Instagram
Something is wrong.
Instagram token error.
Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Archiwum


X