Jakie są zalety jedzenia awokado? Czy warto włączyć je do codziennej diety? jeśli tak, to pod jaką postacią? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziecie poniżej.

Zalety jedzenia awokado

Zalety jedzenia awokado

  • zawiera liczne witaminy – E, B2, B6, C oraz pierwiastki – magnezu, potasu (więcej niż banan)
  • obniża poziom złego cholesterolu w organizmie – dzięki zawartości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych
  • zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi i prostaty
  • zapobiega zaparciom
  • zawiera łatwo przyswajalne białko 
  • działa przeciwzapalnie
  • zapobiega anemii
  • zawiera najwięcej błonnika z wszystkich owoców
  • ma zbawienny wpływ na skórę – regularne jedzenie awokado powoduje, że skóra szybciej się regeneruje, jest elastyczna i gładka
  • badania dowodzą, że regularne spożywanie tego owocu zmniejsza obwód w talii – więcej informacci na ten temat możecie znaleźć np. TUTAJ

Zalety jedzenia awokado

POMYSŁY NA POTRAWY Z AWOKADO

  •  Zamiennik masła – wystarczy rozgnieść i rozsmarować na chlebie.
  • Guacamole – awokado, cebula, sok z  limonki, przyprawy – to przepis podstawowy, ale jest wiele wariacji na ten temat – wystarczy poszukać.
  • Jajecznica z awokado – podobna bardzo dobre na regenerację po całonocnej imprezie.
  • Dodatek do omleta.
  • Dodatek do sałatek.
  • Różnego rodzaju koktajle odchudzające, energetyzujące.
  • Dodatek do ciasta jako zamiennik masła.
  • Pasta z awokado, np. z jajkiem.

Zalety jedzenia awokado

Awokado można także stosować jako naturalny kosmetyk. Przepisy na maseczki, odżywki i balsamy możecie znaleźć TUTAJ.

CO WARTO WIEDZIEĆ PRZED SPOŻYCIEM AWOKADO?

  • Najlepiej wybrać owoc dojrzały, ale bez widocznych czarnych plamek – z takiego będzie łatwo zrobić masło lub guacamole.
  • Jeśli jesteśmy w posiadaniu niedojrzałego owocu, możemy zawinąć go w folię aluminiową i zostawić w ciemnym miejscu – następnego dnia będzie dojrzały.
  • Głązki i liście awokado są trujące.
  • Miąższ szybko czernieje – warto go skropić cytryną, dzięki temu proces ten będzie wolniejszy.
  • Ma wyjątkowo dużo kalorii jak na owoc (1 ma około 220kcal), ale nie zrażajcie się tym, ponieważ (jak już wcześniej pisałam) tłuszcze, które zawiera są zbawienne dla naszego organizmu.

Zalety jedzenia awokado

Jak widzicie, po awokado warto, a nawet trzeba sięgać. Ten owoc jest też świetnym urozmaiceniem dań i nadaje się zarówno do dań wytrawnych, jak również słodkich. 

Kupujecie awokado? Pod jaką postacią najbardziej Wam smakuje?


Jeśli ten post okazał się dla Was wartościowy, proszę podzielcie się swoją opinią w komentarzu, dajcie łapkę w górę (Facebook) lub kliknijcie w serduszko (Instagram).

Podobne wpisy

Zdrowe wytrawne śniadania 1 Pasty kanapkowe

Zalety jedzenia buraków

Marta Gajek

Szczęśliwa mam Jagody i Fasolka, który jest jeszcze w drodze. Żona bardzo pomysłowego męża i lektorka języka angielskiego z pasji. Ciągle wymyślam sobie zajęcia, ale dzięki temu jestem szczęśliwa i nigdy się nie nudzę. Dbam o sylwetkę, lubię zdrowo gotować, kocham rośliny i stawiam pierwsze kroki w ogrodnictwie. Do tego staram się mądrze wychowywać swoje dziecko. Chcę podzielić się z Tobą swoim doświadczeniem w tych dziedzinach i pokazać Ci, że można fajnie żyć, korzystając z tego, co masz wokół siebie. 

Dołącz do mnie
Facebook
Instagram
Cannot get other user media. API shut down by Instagram. Sorry. Display only your media.
Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Archiwum


Polecane
X