Ten przepis czekał na publikację długo, ale w końcu ujrzał światło dzienne. Jest to idealny pomysł na śniadanie białkowo-tłuszczowe lub po prostu na ciekawy posiłek. Ja jadam szakszukę na śniadanie, ale z powodzeniem można przyrządzić ją na obiad czy kolację. Zobaczcie jak łatwo ją przyrządzić.

Szakszuka

Szakszuka – proste i pyszne śniadanie

Lato to idealny czas na szakszukę – możemy użyć świeżych pomidorów, które będą idealne do tego dania. Nie oznacza to, że zimą mamy sobie to danie odpuścić – wtedy wystarczy użyć pomidorów krojonych z puszki lub passaty.

  • 1 mały ząbek czosnku
  • 1 łyżka masła
  • puszka krojonych pomidorów lub 2 świeże pomidory
  • 3 jajka
  • sól, pieprz i oregano do smaku

Na patelni średniej wielkości roztapiamy masło i podsmażamy chwilę czosnek przeciśnięty przez praskę. Po chwili dodajemy pomidory z puszki lub sparzone, obrane ze skórki i pokrojone w kostkę świeże pomidory. Doprawiamy i mieszamy. Smażymy prze kilka minut do momentu odparowania wody. Następnie łyżką robimy okrągłe rowki, gdzie wbijamy jaja. Przykrywamy wszystko i smażymy na małym ogniu do momentu ścięcia jajek.

Szakszukę jem bez żadnych dodatków, jednak podana z chlebem żytnim lub bagietką będzie smakowała rewelacyjnie.


Jeśli ten post okazał się dla Was wartościowy, proszę podzielcie się swoją opinią w komentarzu, dajcie łapkę w górę (Facebook) lub kliknijcie w serduszko (Instagram).

Podobne wpisy

Jesienne placuszki dyniowe (bezglutenowe i bez cukru)

Marta

Hej! Nazywam się Marta i jestem tutaj, żeby podzielić się z Tobą moją miłością do gotowania, zdrowego stylu życia i sportu. Poza tym chciałabym zarazić Cię pozytywnym myśleniem i wiarą w to, że możesz wszystko! Prywatnie jestem mamą 2,5-letniej Jagódki i żoną swojego męża :). Zapraszam Cię do mojego fit świata!

Dołącz do mnie
Facebook
Instagram
Something is wrong.
Instagram token error.
Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Archiwum


Polecane
X