Dzisiaj postanowiłam przedstawić Wam moje zasady zdrowego odżywiania, których się trzymam i dzięki którym czuję się i wyglądam coraz lepiej. Te zasady może przydadzą się Wam w walce o lepsze ciało i kondycję, ale nie podążajcie ślepo za nimi. Dlaczego? Bo uważam, że każda osoba powinna wsłuchać się w potrzeby swojego organizmu i wypracować swoje zasady. Każdy z nas ma inne obowiązki, rozkład godzin w pracy, inne aktywności i potrzeby. Dlatego uważam, że należy znaleźć własny przepis na zdrowie.

Zasady zdrowego odżywiania

Zasady zdrowego odżywiania według Pipilotki

  • Jedz regularnie i często – nie ma dla mnie nic gorszego niż długie przerwy między posiłkami. Jeśli nie zjem czegoś co 2-3 godziny, mój organizm zaczyna wariować. Jestem senna, brakuje mi koncentracji, boli mnie żołądek i mam wzdęcia. Dlatego zawsze planuję swoje wyjścia pod kątem posiłków i jeśli wiem, że nie będzie mnie dłużej w domu, zabieram jedzenie ze sobą. Dodatkowym plusem jest to, że przyzwyczaiłam żołądek do małych porcji i kiedy jestem na jakiejś większej imprezie, nie potrafię zjeść wiele, nawet jeśli mam na to ochotę :).
  •  Nie musisz pić wody – ale jak to? Tak to :D. Nie piję dużo wody ponieważ jest mi już wystarczająco zimno, dlatego najczęściej piję herbaty (obecnie czystek, czasem zieloną lub czerwoną), małe ilości kawy, Inkę i czasem soki warzywne lub przegotowaną letnią wodę z cytryną. Dla mnie picie 2-3l zimnej wody dziennie byłoby katorgą więc wybieram napoje ciepłe, ale bez dodatku jakiegokolwiek cukru :).

Zasady zdrowego odżywiania

  • Jedz zbilansowane posiłki –  przyjęłam zasadę, że każdy mój posiłek musi zawierać białko, węglowodany i zdrowe tłuszcze (jedynie przy kolacji rezygnuję z węgli). Mój organizm bardzo się cieszy, kiedy dostaje takie oto posiłki. Dlatego w moim menu jest dużo jajek, serków wiejskich, szynki drobiowej, kurczaka, ryb, pełnoziarnistych produktów, oliwy z oliwek i oleju kokosowego.

Zasady zdrowego odżywiania

  • Nie zapomnij o białku – przyspiesza metabolizm, buduje i regeneruje tkanki mięśniowe, reguluje gospodarkę hormonalną. Dlatego właśnie nigdy o nim nie zapominam, zwłaszcza, że regularnie wykonuję trening siłowy. Na szczęście nie mam problemów z nietolerancją laktozy, dlatego z miłą chęcią sięgam po twarogi czy serek wiejski. Jednak i bez nabiału można się obyć, jedząc: soczewicę, ciecierzycę, fasolę, kurczaka, jajka, ryby, amarantus ekspandowany, masło orzechowe itp.
  • Trening siłowy ponad wszystko – tutaj mogłabym napisać cały elaborat dlaczego trening siłowy jest moim zdaniem idealnym rozwiązaniem jeśli chcemy nie tylko spalić tłuszcz, ale również wyglądać dobrze i zdrowo, ale tego nie zrobię :P. Dwa fakty to: 1. Im więcej mięśni, tym szybszy metabolizm, za czym idzie lepsze spalanie tłuszczu. 2. Ciało wygląda o niebo lepiej, jeśli spod skóry wystają ładnie zaokrąglone mięśnie, a nie kości :D.
  • Zrezygnuj z cukru – co nie oznacza rezygnacji ze słodyczy i zamianie białego cukru na brązowy. W moim przypadku rezygnacja z cukru jest zakrojona na szeroką skalę :D. Czytam etykiety i jeśli widzę produkt w którym znajduje się cukier, rezygnuję z niego. Zaczęłam też robić swoje przetwory, żeby nie rezygnować z ulubionych produktów i cieszyć się zdrowymi produktami. Cukier biały zastępuję: miodem, bananami, suszonymi owocami i czasem ksylitolem i przygotowuję sobie z nich zdrowe słodycze . Więcej na ten temat TUTAJ.

Zasady zdrowego odżywiania

Jestem pewna, że jeśli zastosujecie moje zasady zdrowego odżywiania już po kilku dniach poczujecie się zdrowsi i piękniejsi. Najlepsze jest to, że w

Przydatne linki:

Przykładowe Zdrowe Menu

Jem Słodycze i Chudnę

Źródła Białka

Zdrowe Przekąski

Marta Gajek

Szczęśliwa mam Jagody i Fasolka, który jest jeszcze w drodze. Żona bardzo pomysłowego męża i lektorka języka angielskiego z pasji. Ciągle wymyślam sobie zajęcia, ale dzięki temu jestem szczęśliwa i nigdy się nie nudzę. Dbam o sylwetkę, lubię zdrowo gotować, kocham rośliny i stawiam pierwsze kroki w ogrodnictwie. Do tego staram się mądrze wychowywać swoje dziecko. Chcę podzielić się z Tobą swoim doświadczeniem w tych dziedzinach i pokazać Ci, że można fajnie żyć, korzystając z tego, co masz wokół siebie. 

Dołącz do mnie
Facebook
Instagram
Cannot get other user media. API shut down by Instagram. Sorry. Display only your media.
Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Archiwum


Polecane
X