Dzisiaj postanowiłam przedstawić Wam moje zasady zdrowego odżywiania, których się trzymam i dzięki którym czuję się i wyglądam coraz lepiej. Te zasady może przydadzą się Wam w walce o lepsze ciało i kondycję, ale nie podążajcie ślepo za nimi. Dlaczego? Bo uważam, że każda osoba powinna wsłuchać się w potrzeby swojego organizmu i wypracować swoje zasady. Każdy z nas ma inne obowiązki, rozkład godzin w pracy, inne aktywności i potrzeby. Dlatego uważam, że należy znaleźć własny przepis na zdrowie.

Zasady zdrowego odżywiania

Zasady zdrowego odżywiania według Pipilotki

  • Jedz regularnie i często – nie ma dla mnie nic gorszego niż długie przerwy między posiłkami. Jeśli nie zjem czegoś co 2-3 godziny, mój organizm zaczyna wariować. Jestem senna, brakuje mi koncentracji, boli mnie żołądek i mam wzdęcia. Dlatego zawsze planuję swoje wyjścia pod kątem posiłków i jeśli wiem, że nie będzie mnie dłużej w domu, zabieram jedzenie ze sobą. Dodatkowym plusem jest to, że przyzwyczaiłam żołądek do małych porcji i kiedy jestem na jakiejś większej imprezie, nie potrafię zjeść wiele, nawet jeśli mam na to ochotę :).
  •  Nie musisz pić wody – ale jak to? Tak to :D. Nie piję dużo wody ponieważ jest mi już wystarczająco zimno, dlatego najczęściej piję herbaty (obecnie czystek, czasem zieloną lub czerwoną), małe ilości kawy, Inkę i czasem soki warzywne lub przegotowaną letnią wodę z cytryną. Dla mnie picie 2-3l zimnej wody dziennie byłoby katorgą więc wybieram napoje ciepłe, ale bez dodatku jakiegokolwiek cukru :).

Zasady zdrowego odżywiania

  • Jedz zbilansowane posiłki –  przyjęłam zasadę, że każdy mój posiłek musi zawierać białko, węglowodany i zdrowe tłuszcze (jedynie przy kolacji rezygnuję z węgli). Mój organizm bardzo się cieszy, kiedy dostaje takie oto posiłki. Dlatego w moim menu jest dużo jajek, serków wiejskich, szynki drobiowej, kurczaka, ryb, pełnoziarnistych produktów, oliwy z oliwek i oleju kokosowego.

Zasady zdrowego odżywiania

  • Nie zapomnij o białku – przyspiesza metabolizm, buduje i regeneruje tkanki mięśniowe, reguluje gospodarkę hormonalną. Dlatego właśnie nigdy o nim nie zapominam, zwłaszcza, że regularnie wykonuję trening siłowy. Na szczęście nie mam problemów z nietolerancją laktozy, dlatego z miłą chęcią sięgam po twarogi czy serek wiejski. Jednak i bez nabiału można się obyć, jedząc: soczewicę, ciecierzycę, fasolę, kurczaka, jajka, ryby, amarantus ekspandowany, masło orzechowe itp.
  • Trening siłowy ponad wszystko – tutaj mogłabym napisać cały elaborat dlaczego trening siłowy jest moim zdaniem idealnym rozwiązaniem jeśli chcemy nie tylko spalić tłuszcz, ale również wyglądać dobrze i zdrowo, ale tego nie zrobię :P. Dwa fakty to: 1. Im więcej mięśni, tym szybszy metabolizm, za czym idzie lepsze spalanie tłuszczu. 2. Ciało wygląda o niebo lepiej, jeśli spod skóry wystają ładnie zaokrąglone mięśnie, a nie kości :D.
  • Zrezygnuj z cukru – co nie oznacza rezygnacji ze słodyczy i zamianie białego cukru na brązowy. W moim przypadku rezygnacja z cukru jest zakrojona na szeroką skalę :D. Czytam etykiety i jeśli widzę produkt w którym znajduje się cukier, rezygnuję z niego. Zaczęłam też robić swoje przetwory, żeby nie rezygnować z ulubionych produktów i cieszyć się zdrowymi produktami. Cukier biały zastępuję: miodem, bananami, suszonymi owocami i czasem ksylitolem i przygotowuję sobie z nich zdrowe słodycze . Więcej na ten temat TUTAJ.

Zasady zdrowego odżywiania

Jestem pewna, że jeśli zastosujecie moje zasady zdrowego odżywiania już po kilku dniach poczujecie się zdrowsi i piękniejsi. Najlepsze jest to, że w

Przydatne linki:

Przykładowe Zdrowe Menu

Jem Słodycze i Chudnę

Źródła Białka

Zdrowe Przekąski

  • Mam podobnie z pkt nr 1 i 2. Mój żołądek szaleje, gdy go zaniedbuję rzadką ilością posiłków, a w okresie jesienno-zimowym woda mineralna nie przejdzie – królują herbatki, kawa, domowy kompot, ciepła woda z cytryną 😀

  • Zgadzam się z tym co napisałaś. A dodatkowo- uwielbiam Twoje zdjęcia! 🙂 Buziaki :

    • Pipilotka

      Dziękuję bardzo :). Staram się, żeby były ciekawe :).

  • A ja mam podobnie z wodą, zielona herbatka, czerwona, aktualnie skrzyp i woda z cytryną. NIe wyobrażam sobie picia zimnej wody w takie chlodne szare dni jak dziś, toż to idzie zamarznąć… 😉
    Co do cukru też mam podobnie z małym odstępstwem, bo moją pasją są wszelkie ciasta, ciastka i ciasteczka i jeśli robie je dla kogoś to używam cukru, jeśli tylko dla siebie to ograniczam albo dodaję miodek. Ale na codzień praktycznie nie ma w moim menu cukru 🙂

  • Zgadzam się w pełni ze wszystkim! 🙂
    Z treningiem siłowym byłam przez pewien czas na bakier, ale odkryłam prawdę w tym co mówisz – wyszczupliłam kolana, co próbowałam zrobić przez mnóstwo czasu wcześniej i bez skutku.

    Polecam fitbloga:
    positivefitlife.blogspot.com

  • ooo jakie piękne zasady…i co najważniejsze są w pełni Twoje 🙂

  • zgadzam się ze wszystkim 🙂 ja również wybieram herbaty, bo ciągle jest mi zimno 😉

  • Zasady bardzo proste a jednak nie zawsze łatwe do wykonania 🙂 Co do wody – słyszałam, że picie za dużych ilości „czystej” wody też nie jest zbyt dobre.

  • Jestem zachwycona! Wreszcie ktoś, kto nie pije wody! 😀 Ja również nie jestem w stanie wypić 2l czystej wody dziennie, katorga na pełnej linii.

    • Pipilotka

      Na początku stresowałam się, że to źle, ale Dietetyczka zapewniła mnie, że wcale nie muszę. W takie dni jak dzisiaj, to tylko gorąca herbatka :).

  • Adriana W.

    Dobrze,że jest w Polsce kobieta która uświadamia ,że w życiu by być zdrowym 5 zasad fit stosuje się .

  • Pingback: TOP 3 aktywnego życia | Pipilotka - blog o odchudzaniu()

Marta

Hej! Nazywam się Marta i jestem tutaj, żeby podzielić się z Tobą moją miłością do gotowania, zdrowego stylu życia i sportu. Poza tym chciałabym zarazić Cię pozytywnym myśleniem i wiarą w to, że możesz wszystko! Prywatnie jestem mamą kilkumiesięcznej Jagódki i żoną swojego męża :). Zapraszam Cię do mojego fit świata!

Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Facebook
Instagram
No images found!
Try some other hashtag or username
Archiwum


X