Macie czasem problem z urozmaiceniem śniadania, czy deseru? A może chcielibyście, aby były one bardziej wartościowe? Mam dla Was świetny produkt, który ułatwi Wam przygotowanie posiłków. To AMARANTUS inaczej zwany szarłatem.

Amarantus Ekspandowany Dlaczego ekspandowany (popping)? Osobiście ziarno amarantusa ma dla mnie dziwny smak oraz zapach i ciężko mi przygotować z niego potrawy, natomiast ekspandowany to po prostu uprażone ziarna, które wyglądają jak miniaturowy popcorn, są leciutkie jak piórko i można je dodać praktycznie do wszystkiego.

Amarantus Ekspandowany – właściwości

  • zawiera dużo składników mineralnych: wapń (więcej niż w mleku), potas, magnez (więcej niż w czekoladzie), żelazo (więcej niż w szpinaku), cynk i fosfor;
  • jest źródłem łatwo przyswajalnego białka – 18g białka w 100g produktu (porównywalnie do krewetek czy wątróbki drobiowej);
  • nie zawiera glutenu – szczególnie polecany osobom z nietolerancją glutenu – świetny zamiennik otrębów lub mąki;
  • dobre źródło błonnika, który wspomaga trawienie i przyspiesza przemianę materii;
  • bogaty w witaminy z grupy B i skwalen, który posiada właściwości antybakteryjne, antyrakowe oraz wspomaga pracę wątroby i trzustki;
  • jest lekkostrawny;
  • zawiera skrobię, która jest kilkakrotnie łatwiejsza do strawienia od kukurydzianej;
  • nie jest drogi – 6-8zł za 120 gram – takie opakowanie miałam przez 3 miesiące;

Popping można wykorzystać na wiele ciekawych sposobów:

  • dodatek do jogurtu, owsianki , serka wiejskiego;
  • placuszki bananowe, naleśniki;
  • ciasta, ciastka, muffinki, trufle;

POTRAWY Z AMARANTUSEM:

Śniadaniowa kasza jaglana:

Amarantus Ekspandowany - właściwości

Placuszki bananowe z amarantusem (TUTAJ):

Amarantus Ekspandowany - właściwości

Muffinki :

http://dietetyczniesiostro.blogspot.com/2014/09/muffinki-bez-maki-i-cukru-po-prostu.html

Trufle:

http://smakoterapia.blogspot.com/2011/05/czekoladowe-trufle-bez-kakao-i-cukru.html

Batony:

http://smakoterapia.blogspot.com/2014/06/batoniki-amarantusowe-pomaranczowe-z.html


Jeśli ten post okazał się dla Ciebie wartościowy, proszę podziel się swoją opinią w komentarzu, daj łapkę w górę (Facebook) lub kliknij w serduszko (Instagram).

Podobne wpisy

Ekspandowane proso i żyto – z czym to się je?

Marta

Hej! Nazywam się Marta i jestem tutaj, żeby podzielić się z Tobą moją miłością do gotowania, zdrowego stylu życia i sportu. Poza tym chciałabym zarazić Cię pozytywnym myśleniem i wiarą w to, że możesz wszystko! Prywatnie jestem mamą rocznej Jagódki i żoną swojego męża :). Zapraszam Cię do mojego fit świata!

Dołącz do mnie
Facebook
Instagram
Something is wrong.
Instagram token error.
Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Archiwum


X