Zdrowe i regularne jedzenie to nie lada wyzwanie. Nie będę udawać, że przychodzi mi to łatwo i bez poświęcenia. Nie ukrywam też, że zdarzają mi się niezdrowe potknięcia. Tak, jak każdemu. W końcu jestem tylko człowiekiem. Najważniejsze jest dla mnie to, że 90% moich posiłków jest zdrowych, bez cukru i innych niezdrowych dodatków. Dzięki temu czuję się zdrowa, mój organizm jest odżywiony i powoli wracam do formy sprzed ciąży.

Foodbook Pipilotki 2

Foodbook Pipilotki 2   

Mówi się, że dieta to 70% sukcesu w odchudzaniu, a 30% to ćwiczenia. I mogę się podpisać pod tym obiema rękami. Jeśli nie będziemy trzymać „czystej michy”, nasze wysiłki w osiągnięciu szczupłej sylwetki spełzną na niczym. Dla mnie czysta micha to przede wszystkim jedzenie wolne od białego cukru (zastępuję go ksylitolem lub owocami), fast foodów, soli, przetworzonej żywności i kolorowych napojów. I takie dania właśnie Wam proponuję, zaczynając od śniadania, a kończąc na kolacji.

Owsianka z owocami – 4 łyżki płatków owsianych, łyżeczka nasion chia, łyżeczka wiórków kokosowych, szczypta cynamonu zalane wrzątkiem dzień wcześniej + serek wiejski, ulubione owoce i łyżeczka masła z orzechów nerkowca

Koktajl (garść jarmużu, garść szpinaku, pół banana, kilka zamrożonych truskawek, szklanka maślanki) + kanapka z chleba żytniego z sałatą, dwoma plasterkami szynki drobiowej i pomidorem

Makaron z indykiem i cukinią (przepis TUTAJ)

Bajaderki z ciecierzycy (przepis TUTAJ)

Tarta porowo-marchewkowa (przepis TUTAJ) + mizeria (ogórek, sałata, jogurt naturalny)

Wiele razy pisałam, że zdrowa dieta oznacza dla mnie pyszne i kolorowe dania, które nie dość, że nam smakują, to działają pozytywnie na nasz organizm. I właśnie dlatego moje posiłki takie są. Mam nadzieję, że zainspirują Was do częstszego gotowania i kupowania zdrowszych produktów!

Jakie są Wasze ulubione zdrowe dania? Koniecznie podzielcie się swoimi ulubieńcami w komentarzach. Chętnie skorzystam z nowych pomysłów :).


Jeśli ten post okazał się dla Was wartościowy, proszę podzielcie się swoją opinią w komentarzu, dajcie łapkę w górę (Facebook) lub kliknijcie w serduszko (Instagram).

Podobne wpisy

Foodbook Pipilotki 1

Zdrowe weekendowe menu

  • Zdecydowanie moją faworytka jest kasza jaglana z bananem i kakao, taki czekoladowy krę to śniadanie idealne

    • Brzmi pysznie – muszę spróbować :).

      • przepis znajdziesz tutaj http://cynamonoweszczescie.blogspot.com/2014/11/jaglany-krem-czekoladowy-na-sniadanie.html jeden ze starszych postów na moim blogu, muszę w końcu zrobić jakieś apetyczniejsze zdjęcia temu kremowi 😀 dziś się właśnie nim zajadałam w wersji na zimno, pyszności 😀

        • Dziękuję! Robiłam coś podobnego do naleśników i było pyszne, więc na pewno spróbuję Twojego przepisu :).

  • Wiola

    Kiedy przygotowujesz i jesz te wszystkie pyszności? Pytam serio, tak organizacyjnie. Kiedy córeczka śpi? Ja staram się jeść zdrowo i regularnie, ale przy synku 3 tyg. wychodzi mi różnie, nie jest źle, ale nie tak zdrowo jak u Ciebie ? a mój ostatni ulubieniec obiadowy to zapiekanka musaka w wersji fit ?

    • Musaka – mniam! Jadłam w Grecji i uwielbiam. Jednak ta nie-fit jest bardzo tłusta, więc fajnie, że robisz zdrowszą wersję :). Moje dziecko ma drzemki maksymalnie 30-minutowe, więc albo przygotowuję jedzenie ekspresowo podczas tych drzemek, albo daję ją do leżaczka i siedzi ze mną w kuchni. Czasem też jest na macie edukacyjnej. Kombinuję jak mogę, ale czasem jest naprawdę ciężko :).

  • Pingback: Foodbook Pipilotki 3 |Pipilotka - blog o zdrowym stylu życia()

Marta

Hej! Nazywam się Marta i jestem tutaj, żeby podzielić się z Tobą moją miłością do gotowania, zdrowego stylu życia i sportu. Poza tym chciałabym zarazić Cię pozytywnym myśleniem i wiarą w to, że możesz wszystko! Prywatnie jestem mamą kilkumiesięcznej Jagódki i żoną swojego męża :). Zapraszam Cię do mojego fit świata!

Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Facebook
Instagram
No images found!
Try some other hashtag or username
Archiwum


Polecane
X