Zdrowe i regularne jedzenie to nie lada wyzwanie. Nie będę udawać, że przychodzi mi to łatwo i bez poświęcenia. Nie ukrywam też, że zdarzają mi się niezdrowe potknięcia. Tak, jak każdemu. W końcu jestem tylko człowiekiem. Najważniejsze jest dla mnie to, że 90% moich posiłków jest zdrowych, bez cukru i innych niezdrowych dodatków. Dzięki temu czuję się zdrowa, mój organizm jest odżywiony i powoli wracam do formy sprzed ciąży.

Foodbook Pipilotki 2

Foodbook Pipilotki 2   

Mówi się, że dieta to 70% sukcesu w odchudzaniu, a 30% to ćwiczenia. I mogę się podpisać pod tym obiema rękami. Jeśli nie będziemy trzymać „czystej michy”, nasze wysiłki w osiągnięciu szczupłej sylwetki spełzną na niczym. Dla mnie czysta micha to przede wszystkim jedzenie wolne od białego cukru (zastępuję go ksylitolem lub owocami), fast foodów, soli, przetworzonej żywności i kolorowych napojów. I takie dania właśnie Wam proponuję, zaczynając od śniadania, a kończąc na kolacji.

Owsianka z owocami – 4 łyżki płatków owsianych, łyżeczka nasion chia, łyżeczka wiórków kokosowych, szczypta cynamonu zalane wrzątkiem dzień wcześniej + serek wiejski, ulubione owoce i łyżeczka masła z orzechów nerkowca

Koktajl (garść jarmużu, garść szpinaku, pół banana, kilka zamrożonych truskawek, szklanka maślanki) + kanapka z chleba żytniego z sałatą, dwoma plasterkami szynki drobiowej i pomidorem

Makaron z indykiem i cukinią (przepis TUTAJ)

Bajaderki z ciecierzycy (przepis TUTAJ)

Tarta porowo-marchewkowa (przepis TUTAJ) + mizeria (ogórek, sałata, jogurt naturalny)

Wiele razy pisałam, że zdrowa dieta oznacza dla mnie pyszne i kolorowe dania, które nie dość, że nam smakują, to działają pozytywnie na nasz organizm. I właśnie dlatego moje posiłki takie są. Mam nadzieję, że zainspirują Was do częstszego gotowania i kupowania zdrowszych produktów!

Jakie są Wasze ulubione zdrowe dania? Koniecznie podzielcie się swoimi ulubieńcami w komentarzach. Chętnie skorzystam z nowych pomysłów :).


Jeśli ten post okazał się dla Was wartościowy, proszę podzielcie się swoją opinią w komentarzu, dajcie łapkę w górę (Facebook) lub kliknijcie w serduszko (Instagram).

Podobne wpisy

Foodbook Pipilotki 1

Zdrowe weekendowe menu

Marta Gajek

Szczęśliwa mam Jagody i Fasolka, który jest jeszcze w drodze. Żona bardzo pomysłowego męża i lektorka języka angielskiego z pasji. Ciągle wymyślam sobie zajęcia, ale dzięki temu jestem szczęśliwa i nigdy się nie nudzę. Dbam o sylwetkę, lubię zdrowo gotować, kocham rośliny i stawiam pierwsze kroki w ogrodnictwie. Do tego staram się mądrze wychowywać swoje dziecko. Chcę podzielić się z Tobą swoim doświadczeniem w tych dziedzinach i pokazać Ci, że można fajnie żyć, korzystając z tego, co masz wokół siebie. 

Dołącz do mnie
Facebook
Instagram
Cannot get other user media. API shut down by Instagram. Sorry. Display only your media.
Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Archiwum


X