Ostatnio na jeden dzień z powodu przeziębienia straciłam węch i smak. To był naprawdę niemiłe doświadczenie, bo mimo iż byłam głodna, nie miałam ochoty jeść, i nie czułam przyjemności z jedzenia. Teraz już wiem, co czują osoby będące na restrykcyjnych dietach lub jedzące byle co. Dlatego zaczęłam jeszcze bardziej dbać o to, co mam na talerzu. Ma być zdrowo i pysznie.  Zobaczcie co mi z tego wyszło.

Foodbook Pipilotki 6

Dzisiaj postanowiłam się trochę rozpisać na temat tego, co jem, ponieważ wprowadziłam kilka zmian w swoim menu. Dalej jest bardzo kolorowo i surowo i nadal wszystko bardzo mi smakuje, a to jest najważniejsze.

Śniadanie

Zazwyczaj na śniadanie królują u mnie owsianki i różnego rodzaju kasze. Ale stałam się szczęśliwą posiadaczką płatków śniadaniowych bez cukru Sante. Dlatego od czasu do czasu robię sobie przerwę od moich standardowych śniadań i zajadam płatki z mlekiem i owocami. Jakoś ostatnio nie jestem w stanie pić mleka „krowiego” (w cudzysłowie, ponieważ to sklepowe tylko je przypomina), dlatego zaczęłam robić mleko kokosowe i nim właśnie zalewam moje płatki. Nie wygląda to może zbyt apetycznie, ale smakuje naprawdę dobrze. Dzisiaj połowę miski wyjadła mi córka :).

Płatki Sante FIT, nasiona chia, wiórki kokosowe, mleko kokosowe, pół banana, pół gruszki, łyżeczka masła z nerkowców.

Drugie śniadanie

To u mnie najczęściej zielne smoothie, a do tego bułeczka pełnoziarnista własnego wypieku z dodatkami. Jednak, ostatnio rozsmakowałam się w sałatkach, gotuję też różne rzeczy na zapas (kaszę, ciecierzycę, soczewicę), a czasem zostaje mi coś z posiłku córeczki. W ten sposób powstała ta sałatka.

Miks sałat, sałata lodowa, ogórek, pomidor, feta, gotowany burak, brokuł, garść ugotowanej ciecierzycy. Wszystko polałam odrobiną oliwy i wymieszałam z musztardą (pół łyżeczki).

Obiad

Od dawna zdawałam sobie sprawę, że jemy za dużo mięsa. Uwierało mnie to bardzo, ale jakoś nie miałam motywacji do zmian. Jednak w końcu się zmobilizowałam i zaczęłam robić obiady bezmięsne. Także spodziewajcie się więcej przepisów wegetariańskich oraz wegańskich. Te falafele są naprawdę pyszne i łatwe w wykonaniu, a będą smakowały nawet największym mięsożercom. Dlatego polecam je bardzo. Przepis znajdziecie TUTAJ.

Falafele, frytki z ziemniaków, selera, marchewki i pietruszki, mix sałat z pomidorem, ogórkiem, oliwkami i fetą.

Podwieczorek

Zazwyczaj na podwieczorek jem coś lekkiego, białkowego. Jednak czasem między obiadem a podwieczorkiem udaje mi się zrobić trening i w takim przypadku zajadam się waflami ryżowymi. Wafle kupiłam w Lidlu, ale czytajcie etykiety. Te są wieloziarniste i nie mają żadnych niespodzianek w składzie, natomiast wafle musli zawierają cukier!

Wafle ryżowe z masłem z orzechów nerkowca.

Kolacja

Przyznam, że kolacja to najmniej lubiany przez mnie posiłek. Zazwyczaj wieczorem mam ochotę zjeść jakąś bułę, pizzę i tym podobne :). A jestem już na tyle zmęczona, że nie chce mi się gotować. Dlatego najczęściej zjadam sałatkę, którą przygotowuję w większych ilościach na drugie śniadanie lub obiad. Dodaję tylko jakiś białkowy dodatek, np. jajko, ciecierzycę czy tofu. 

Sałatka z burakiem i fetą. Do tego było jeszcze jajko na twardo. Przepis na sałatkę TUTAJ.

Foodbook Pipilotki 6

Ten dzień był naprawdę pyszny i czułam się lekko, a zarazem byłam usatysfakcjonowana tym, co zjadłam. Posiłki bezmięsne potrafią być naprawdę dobre i mówię to ja, zadeklarowany mięsożerca :). Dlatego mam zamiar kontynuować swoją bezmięsną drogę. Co nie oznacza, że nie będę jadła mięsa wogóle. Na to się raczej nie zapowiada, ale nigdy nie mówmy nigdy.

Dużo też surowizny w tym menu. I dobrze, jeśli nie macie problemów z żołądkiem czy jelitami, jedzcie jej jak najwięcej – Wasz organizm Wam podziękuje.

A jak to jest u Was? Jecie mięso czy go unikacie? Macie swoje ulubione potrawy bezmięsne?


Jeśli ten post okazał się dla Ciebie wartościowy, proszę podziel się swoją opinią w komentarzu, daj łapkę w górę (Facebook) lub kliknij w serduszko (Instagram).

Podobne wpisy

Foodbook Pipilotki 5

Foodbook Pipilotki 4

Marta

Hej! Nazywam się Marta i jestem tutaj, żeby podzielić się z Tobą moją miłością do gotowania, zdrowego stylu życia i sportu. Poza tym chciałabym zarazić Cię pozytywnym myśleniem i wiarą w to, że możesz wszystko! Prywatnie jestem mamą rocznej Jagódki i żoną swojego męża :). Zapraszam Cię do mojego fit świata!

Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Facebook
Instagram
  • Jak Wasz weekend? Aktywny? U mnie byo sabo jeli o
  • Wspaniae uczucie kiedy moesz cieszy si warzywami z wasnego ogrdka
  • W upalne dni ciepe owsianki i rogrzewajce kasze schodz na
  • Nie wiem czy zauwaylicie ale zmieniam zdjcie profilowe na blogu
  • Kocham rukol  Jednak zazwyczaj nie dane byo mi si
  • Kiedy patrz na to zdjcie jestem zmotywowana Tyle fajnych rzeczy
  • Brudne lustro ale wystroiam si i chc Wam pokaza e
  • Moje ycie nie skada si tylko ze zdrowego jedzenia mimo
  • Pierwsze w tym roku Najbardziej lubi takie trzydniowe Nie wiem
Archiwum


Polecane
X