Motywacja to jeden z najważniejszych czynników wpływających na powodzenie diety odchudzającej. W momencie, kiedy motywacja zacznie spadać, mamy dwa wyjścia: zrezygnować, co pewnie zdarza się w 90% przypadków, lub spróbować ją odbudować. Jakie są moje sposoby na utrzymanie motywacji podczas odchudzania?

Jak zrzucić zbędne kilogramy 6

Jak zrzucić zbędne kilogramy 6

Zawsze byłam mało konsekwentną osobą, co przejawiało się brakiem zadań domowych, estetycznym prowadzeniem zeszytów tylko przez pierwszy miesiąc szkoły, czy właśnie kończeniem diety zanim się dobrze rozpoczęła. Jednak to, że udało mi się schudnąć prawie 20kg było moim największym sukcesem i utwierdziło mnie w przekonaniu, że konsekwencję można w sobie wypracować. Jak to zrobiłam w kwestii odchudzania?

MOTYWACJA

  • Realny cel – jeśli postanowimy sobie, że schudniemy 10 kilo w ciągu miesiąca, a po tygodniu waga pokaże -1kg, nie sposób się nie zniechęcić. Dlatego bardzo ważne jest postawienie sobie realnych celów, które będziemy w stanie zrealizować. Najzdrowiej jest chudnąć 0,5 kg tygodniowo, dlatego najlepiej taki cel sobie postawić, a jeśli spadki będą większe (co na początku jest bardzo prawdopodobne) będziemy mieć miłą niespodziankę.
  • Termin – wyznacz sobie termin osiągnięcia celu. Np. jeśli chcesz schudnąć 5 kilo to załóż, że za 10 tygodni będziesz o tyle lżejsza. Wyznaczenie daty końcowej pomaga się zmobilizować i ewentualnie opamiętać jeśli po drodze zdarzą się jakieś odstępstwa.
  • Plan – bez planu łatwiej zboczyć z obranej ścieżki. Dlatego warto rozpisać sobie plan działania. Co taki plan powinien zawierać? Cel, datę początkową i końcową jego realizacji, kroki jakie należy poczynić, żeby ten cel osiągnąć – treningi, dieta, plan dnia, menu i wszystko inne co pomoże Ci się zorganizować. Nie wiem jak Ty, ale ja uwielbiam uzupełniać rubryczki wykonanymi zadaniami – bardzo mnie to motywuje.
  • Zapobieganie porażce – jeśli jesteś osobą, która zajada zły nastrój, szybko się demotywuje lub po prostu jesteś leniuchem i często rezygnujesz z ważnych dla siebie rzeczy, musisz znaleźć doraźne pomoce, które tym razem nie pozwolą Ci się poddać. Może to być ktoś bliski, do kogo zwrócisz się w czasie kryzysu, mogą to być zdjęcia z napisami motywacyjnymi na lodówce (lub Twoje w stroju kąpielowym :P), możesz także napisać motywujący list do samej siebie, do którego będziesz wracać w gorsze dni. Cokolwiek, co pomoże Ci przetrwać najgorsze momenty.
  • Pomoce graficzne – w planowaniu treningów i diety oraz trzymaniu się wyznaczonego celu bardzo pomocne mogą być różnego rodzaju planery i grafiki do druku. Znajdziesz ich mnóstwo w internecie, ale jeśli masz ochotę skorzystać z moich to wszystkie znajdują w zakładce DARMOWE. Są tam Kalendarze Treningowe (np. Grudniowy), planery posiłków (np. taki jak widzisz na zdjęciu poniżej). W takie grafiki możesz wpisać wykonane treningi i informacje czy trzymałaś dietę, możesz też zaplanować posiłki i zakupy na cały tydzień.

Jak zrzucić zbędne kilogramy 6

Motywacja do diety i ćwiczeń jest bardzo ważna, a z autopsji wiem, że kiedy przybywa lat i obowiązków, a ubywa energii jest o nią coraz trudniej. Dlatego warto wypróbować zaproponowane przeze mnie triki, żeby osiągnąć swój cel i czuć się dobrze w swoim ciele.

Macie jakieś sposoby na zmotywowanie się do diety i ćwiczeń? Podzielcie się nimi w komentarzach :).


Jeśli ten post okazał się dla Was wartościowy, proszę podzielcie się swoją opinią w komentarzu, dajcie łapkę w górę (Facebook) lub kliknijcie w serduszko (Instagram).

Podobne wpisy

Jem zdrowo, a nie chudnę 1 – Warzywa w diecie

Jem zdrowo a nie chudnę 2 – Wielkość porcji

 

  • Wiola

    Dla mnie największą motywacją jest odpowiedź na pytanie po co chcę schudnąć. Oczywiście chcę ładnie wyglądać, ale przede wszystkim robię to dla zdrowia, dla poczucia, że dbajac o ruch i diete mogę realnie zapobiegac niektórym chorobom, ze mam kontrolę nad tym, co się ze mną dzieje. Wydaje mi się, że to zwieksza moją motywację niż gdybym tylko myślała o szczuplej sylwetce. Tak w ogóle to właśnie wracam z godzinnego spinningu, a w tą bura pogodę nie chciało się iść, oj nie chciało 😉

    • Dokładnie tak. Często zapominamy o tym aspekcie, a naprawdę łatwiej wtedy dbać o siebie. Gratuluję kolejnego wykonanego treningu! 🙂

Marta

Hej! Nazywam się Marta i jestem tutaj, żeby podzielić się z Tobą moją miłością do gotowania, zdrowego stylu życia i sportu. Poza tym chciałabym zarazić Cię pozytywnym myśleniem i wiarą w to, że możesz wszystko! Prywatnie jestem mamą kilkumiesięcznej Jagódki i żoną swojego męża :). Zapraszam Cię do mojego fit świata!

Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Facebook
Instagram
  • Ten piernik jest genialny  A trudno uwierzy e whellip
  • Kocham mj nowy sweter z second handu i nie wahamhellip
  • Mamy j! Pierwsz prawdziw pierwsz Jagody Z suszonymi owocami dlahellip
  • A jednak Mikoaj o mnie pamita A o Tobie? hellip
  • Pieklicie ju pierniki? Jeli nie polecam Wam zrobienie tej pysznejhellip
  • U nas ju witeczny klimat W weekend byy pierniki ozdobyhellip
  • Pierniki ju gotowe Piek je gwnie dla moich uczniw alehellip
  • U mnie jeszcze nie ma niegu ale mrz ju dajehellip
  • Ten miesic by mocno nastawiony na zdrowe gotowanie i tohellip
Archiwum


X