Można by przypuszczać, że jesienna aura nie sprzyja zdrowemu odżywianiu, jednak dla chcącego nic trudnego. Wystarczy trochę inwencji twórczej i możemy stworzyć wspaniałe, pełnowartościowe posiłki. Sami się przekonajcie, co można przyrządzić z kilku łatwo dostępnych produktów.

PRZYKŁADOWE ZDROWE MENU #39

Dzisiejsze przykładowe zdrowe menu ma około 1700kcal. Jeśli nie wiecie ile kalorii powinniście zjadać, żeby schudnąć lub utrzymać wagę, zajrzyjcie do TEGO wpisu, gdzie wszystko jest wyjaśnione w prosty sposób.  Zachęcam Was też do planowania Tygodniowych Jadłospisów, w czym pomoże Wam grafika, którą możecie ściągnąć TUTAJ.

Inne Przykładowe Zdrowe Menu znajdziecie TUTAJ. Zachęcam Was do przejrzenia wszystkich propozycji i przepisów oraz do zadawania pytań na temat ewentualnych modyfikacji czy zamienników.

Omlet owsiano-kokosowy (30g mąki owsianej, 20g kokosowej, 1 jajko, odrobina wody), serek wiejski 100g, plaster świeżego ananasa, pół banana, łyżeczka nasion chia, łyżeczka masła orzechowego. 550kcal

przykładowe zdrowe menu

Zawijas z placka tortilli posmarowany awokado, z dodatkiem sałaty lodowej i plasterka szynki z indyka, marchewka, ćwierć papryki. 320kcal

przykładowe zdrowe menu

Kurczak w rozmarynie i curry z pieczoną dynią i ziemniakami (przepis TUTAJ), sałatka. 400kcal

przykładowe zdrowe menu

Jabłko, pół banana, garść prosa i żyta ekspandowanego (przeczytacie o nich TUTAJ), łyżeczka masła orzechowego. Sok marchwiowo-jabłkowo-pomarańczowy własnej produkcji. 340kcal

przykładowe zdrowe menu

Surówka z marchewki, selera i pomidorów z dodatkiem oliwy, kukurydza gotowana. 135kcal

przykładowe zdrowe menu

Takie dania mogłabym jeść cały czas. Są tak kolorowe i pyszne, że jedząc je, automatycznie poprawia mi się humor. Do tego są naprawdę zdrowe i można jeść je bez wyrzutów sumienia. Moim faworytem jest kurczak z dynią. Nie wiedziałam, że to połączenie może być tak rewelacyjne. Pieczona dynia jest przepyszna, a dodatkowo ma dużo wartości odżywczych (o tym przeczytacie TUTAJ).

Jak podoba Wam się takie menu? Skusilibyście się na takie potrawy? Napiszcie mi koniecznie w komentarzach.


Jeśli ten post okazał się dla Was wartościowy, proszę podzielcie się swoją opinią w komentarzu, dajcie łapkę w górę (Facebook) lub kliknijcie w serduszko (Instagram).

  • U mnie nadal niestety występuje problem napadowej chęci zjedzenia czegokolwiek… najczęściej po obfitym posiłku. Wina słabych nawyków żywieniowych z dzieciństwa. Ale walczę! 🙂

    • Też mi się zdarza, że po obfitym obiedzie mam ochotę na coś słodkiego. Zła dieta w wieku nastoletnim się kłania. Staram się wtedy wypić szklankę wody, ewentualnie kawę, lub zjeść 1-2 suszone daktyle. Najczęściej pomaga, ale kosztuje to wiele wysiłku psychicznego.

      • Jakbym czytała własne słowa. Jestem od 3 tygodni na detoksie cukrowym i czasem mam taką ochotę na coś słodkiego, że mam ochotę zrywać panele zębami…

        • To powinno niedługo minąć, ale jeśli masz taką nieodpartą ochotę na słodycze, może masz jakieś niedobory? Spróbuj suplementować chrom i magnez.

      • Nie piję kawy i nie cierpię daktyli 🙁

        • Polecam Inkę lub kakao bez cukru, a daktyle zastąpić innymi owocami świeżymi lub suszonymi :).

  • Bardzo fajne menu 🙂 Jak dla mnie tyle teraz jest pyszności warzywnych dostępnych, że póki co nie mam problemów ze zdrowym jadłospisem 😉

    • Dzięki :). Ja też nie narzekam :).

  • Magdalena Baran

    a mi zdecydowanie ciężej jest 3mać zdrową dietę latem- za dużo słodkich lodów wpada:) jesienią za to jest wysyp sezonowych warzyw które uwielbiam:) nie lubię kupnych wrapów, mam wrażenie że są surowe i strasznie mi nie smakują, robię własne, razowe:) Uświadomiłaś mi też że nigdy (!) nie jadłam kukurydzy w kolbie. nie przepadam za tą konserwową więc automatycznie zawsze odrzucało nie przed świeżą xD

    • U mnie gorzej jest zimą, bo ciągle chce mi się jeść. Co do tortilli, to też zacznę robić, bo ostatnia była tragiczna, a skład też nie jest rewelacyjny. Jeśli nie lubisz kukurydzy konserwowej, to gotowana raczej też nie będzie Ci smakować. Ale spróbować zawsze warto :).

  • Pingback: Co jeść na kolację żeby schudnąć? | Pipilotka - blog o zdrowym stylu życia()

Profilowe1

Marta

Miłośniczka zdrowego stylu życia, żona, córka i siostra. Po długiej walce z nadwagą znalazłam sposób na zdrowe życie i tą drogą podążam. Przy okazji próbuję pociągnąć za sobą innych, stąd też pomysł na bloga. Pragnę dzielić się wszystkim, co może pomóc moim czytelnikom żyć lepiej, zdrowiej, szczęśliwiej.

Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Facebook
Instagram
  • Pyszne rozpoczcie dniami Owsianka z serkiem wiejskim owocami i masemhellip
  • A na deser zawsze sprawdzaj si najprostsze rzeczy Ten wafelhellip
  • Takie drugie niadanie Koktajl szpinakowo bananowy na malance  kanapkahellip
  • Dzie Dobry U nas dzisiaj na obiad w planach krewetkihellip
  • Ksiniczka na ziarnku grochu A raczej pod groszkowym kocykiem ahellip
  • Hej kochani! Jak tam Wasz wtorek? Upalny? Mj patent nahellip
  • Dzisiejszy obiad sponsoruje to oto urzdzenie Wiecie co to?
  • Ju niedugo coraz bliej Truskawki to moje najukochasze owoce Ahellip
  • A co powiecie na takie pysznoci? Uwierzycie jeli Wam powiemhellip
Archiwum


Polecane
X