Można by przypuszczać, że jesienna aura nie sprzyja zdrowemu odżywianiu, jednak dla chcącego nic trudnego. Wystarczy trochę inwencji twórczej i możemy stworzyć wspaniałe, pełnowartościowe posiłki. Sami się przekonajcie, co można przyrządzić z kilku łatwo dostępnych produktów.

PRZYKŁADOWE ZDROWE MENU #39

Dzisiejsze przykładowe zdrowe menu ma około 1700kcal. Jeśli nie wiecie ile kalorii powinniście zjadać, żeby schudnąć lub utrzymać wagę, zajrzyjcie do TEGO wpisu, gdzie wszystko jest wyjaśnione w prosty sposób.  Zachęcam Was też do planowania Tygodniowych Jadłospisów, w czym pomoże Wam grafika, którą możecie ściągnąć TUTAJ.

Inne Przykładowe Zdrowe Menu znajdziecie TUTAJ. Zachęcam Was do przejrzenia wszystkich propozycji i przepisów oraz do zadawania pytań na temat ewentualnych modyfikacji czy zamienników.

Omlet owsiano-kokosowy (30g mąki owsianej, 20g kokosowej, 1 jajko, odrobina wody), serek wiejski 100g, plaster świeżego ananasa, pół banana, łyżeczka nasion chia, łyżeczka masła orzechowego. 550kcal

przykładowe zdrowe menu

Zawijas z placka tortilli posmarowany awokado, z dodatkiem sałaty lodowej i plasterka szynki z indyka, marchewka, ćwierć papryki. 320kcal

przykładowe zdrowe menu

Kurczak w rozmarynie i curry z pieczoną dynią i ziemniakami (przepis TUTAJ), sałatka. 400kcal

przykładowe zdrowe menu

Jabłko, pół banana, garść prosa i żyta ekspandowanego (przeczytacie o nich TUTAJ), łyżeczka masła orzechowego. Sok marchwiowo-jabłkowo-pomarańczowy własnej produkcji. 340kcal

przykładowe zdrowe menu

Surówka z marchewki, selera i pomidorów z dodatkiem oliwy, kukurydza gotowana. 135kcal

przykładowe zdrowe menu

Takie dania mogłabym jeść cały czas. Są tak kolorowe i pyszne, że jedząc je, automatycznie poprawia mi się humor. Do tego są naprawdę zdrowe i można jeść je bez wyrzutów sumienia. Moim faworytem jest kurczak z dynią. Nie wiedziałam, że to połączenie może być tak rewelacyjne. Pieczona dynia jest przepyszna, a dodatkowo ma dużo wartości odżywczych (o tym przeczytacie TUTAJ).

Jak podoba Wam się takie menu? Skusilibyście się na takie potrawy? Napiszcie mi koniecznie w komentarzach.


Jeśli ten post okazał się dla Was wartościowy, proszę podzielcie się swoją opinią w komentarzu, dajcie łapkę w górę (Facebook) lub kliknijcie w serduszko (Instagram).

  • U mnie nadal niestety występuje problem napadowej chęci zjedzenia czegokolwiek… najczęściej po obfitym posiłku. Wina słabych nawyków żywieniowych z dzieciństwa. Ale walczę! 🙂

    • Też mi się zdarza, że po obfitym obiedzie mam ochotę na coś słodkiego. Zła dieta w wieku nastoletnim się kłania. Staram się wtedy wypić szklankę wody, ewentualnie kawę, lub zjeść 1-2 suszone daktyle. Najczęściej pomaga, ale kosztuje to wiele wysiłku psychicznego.

      • Jakbym czytała własne słowa. Jestem od 3 tygodni na detoksie cukrowym i czasem mam taką ochotę na coś słodkiego, że mam ochotę zrywać panele zębami…

        • To powinno niedługo minąć, ale jeśli masz taką nieodpartą ochotę na słodycze, może masz jakieś niedobory? Spróbuj suplementować chrom i magnez.

      • Nie piję kawy i nie cierpię daktyli 🙁

        • Polecam Inkę lub kakao bez cukru, a daktyle zastąpić innymi owocami świeżymi lub suszonymi :).

  • Bardzo fajne menu 🙂 Jak dla mnie tyle teraz jest pyszności warzywnych dostępnych, że póki co nie mam problemów ze zdrowym jadłospisem 😉

    • Dzięki :). Ja też nie narzekam :).

  • Magdalena Baran

    a mi zdecydowanie ciężej jest 3mać zdrową dietę latem- za dużo słodkich lodów wpada:) jesienią za to jest wysyp sezonowych warzyw które uwielbiam:) nie lubię kupnych wrapów, mam wrażenie że są surowe i strasznie mi nie smakują, robię własne, razowe:) Uświadomiłaś mi też że nigdy (!) nie jadłam kukurydzy w kolbie. nie przepadam za tą konserwową więc automatycznie zawsze odrzucało nie przed świeżą xD

    • U mnie gorzej jest zimą, bo ciągle chce mi się jeść. Co do tortilli, to też zacznę robić, bo ostatnia była tragiczna, a skład też nie jest rewelacyjny. Jeśli nie lubisz kukurydzy konserwowej, to gotowana raczej też nie będzie Ci smakować. Ale spróbować zawsze warto :).

  • Pingback: Co jeść na kolację żeby schudnąć? | Pipilotka - blog o zdrowym stylu życia()

Marta

Hej! Nazywam się Marta i jestem tutaj, żeby podzielić się z Tobą moją miłością do gotowania, zdrowego stylu życia i sportu. Poza tym chciałabym zarazić Cię pozytywnym myśleniem i wiarą w to, że możesz wszystko! Prywatnie jestem mamą kilkumiesięcznej Jagódki i żoną swojego męża :). Zapraszam Cię do mojego fit świata!

Newsletter

Zachęcam do zapisania się na newsletter Pipilotki. Informacje o nowych wpisach prosto na Twoją skrzynkę!


Facebook
Instagram
  • Takie pysznoci zjada moja crka na niadanie Na szczcie sihellip
  • Idealna kolacja? Warzywa na patelni z odrobin mozzarelli  Zdrowohellip
  • A trudno uwierzy e s one tak pyszne jak wygldajhellip
  • U nas w parku jeszcze troch jesieni Teraz czekam nahellip
  • Kto chtny na rozgrzewajc zup meksykask? To i inne pysznocihellip
  • niadanie idealne  kasza bulgur z serkiem wiejskim bananem gruszkhellip
  • Moje drugie niadanie  Domowa bueczka z awokado i pomidoremhellip
  • Dziecko zasno a mama ukrada mu miciutki kocyk zrobia sobiehellip
  • Dlaczego tylko rodzice maj je pancakes na niadanie? Dzisiaj ihellip
Archiwum


Polecane
X